3voor12 Zeeland

Recensie: Clear Clamour groeit op

Nieuwe ep ‘Stark Raving Bonkers’ waardig opvolger

Zaterdag presenteert Clear Clamour zijn tweede ep ‘Stark Raving Bonkers’ in ’t Beest in Goes. Gelukkig kunnen we alvast de teksten oefenen, want de plaat is al bijna twee weken op Spotify en iTunes te vinden. Geen smoesjes dus om niet mee te zingen zaterdag! Voor wie de rockband uit Goes nog niet kent: kijk vooral de video’s die de band op de Facebookpagina geslingerd heeft in de aanloop naar de release. Wij van 3voor12 Zeeland hebben in ieder geval al flink geoefend! In deze recensie laten we weten wat we van de nieuwe ep vinden.

‘Stark Raving Bonkers’ verschijnt iets meer dan twee jaar na het debuut ‘To Observe the Outcome’. Over die laatste waren we erg te spreken: “een ep die prima bevalt.” Als we de nieuwe ep naast de debuut leggen, vallen twee dingen op. Ten eerste: qua stijl is er weinig verschil. Clear Clamour brengt nog steeds een fijne combinatie tussen rock, funk en blues. De nummers zouden wat dat betreft makkelijk samen op een cd passen. Ten tweede: de nummers zijn echter niet zonder meer te kopiëren en plakken. Het is duidelijk dat de vijf heren van Clear Clamour de laatste twee jaren flink gegroeid zijn. ‘Stark Raving Bonkers‘ klinkt gewoon net iets gelikter en volwassener dan zijn voorganger, en dat belooft een hoop voor de toekomst.

Het is misschien meer van hetzelfde, maar dat is helemaal geen probleem. Erg vernieuwend is het geheel overigens niet. Er zit een hoog ‘volgens mij ken ik dit al’ gehalte aan elk nummer. Dit zorgt juist dat de nummers lekker makkelijk in het gehoor liggen, terwijl ze absoluut niet vervelen. De zelfbenoemde overeenkomsten met Kensington spreekt dan ook boekdelen.

Het is duidelijk dat Clear Clamour zijn muzikale draai gevonden heeft, en dat wordt met ‘Stark Raving Bonkers’ gevierd.

#news
Laatste nieuws en artikelen van 3voor12