Twee heren, twee verschillende soorten muziekstijlen, één doel: liefde. De zaal van het Arsenaaltheater is al redelijk gevuld met een zeer divers publiek. De hoofd-act van vanavond is geliefd bij een breed publiek: ook kinderen komen op de zanger van dé zomerhit, ‘Parijs’, af. Maar voordat Kenny B het podium beklimt, trapt de 45-jarige singer-songwriter Solof af. Hij neemt het publiek mee naar zijn huiskamer. Vorige week vulde hij zestien huiskamers tijdens Back At Sea, het winterse broertje van Concert At Sea. In een halfuur durende set zingt Solof een aantal nummers samen met zangeres Willemijn van Dijke. Speciaal voor Serious Request schreef hij het nummer ‘Onnab And Dabur’, wat gaat over twee broers in een ontwikkelingsland. Ook ‘Good Days’, afkomstig van The Outback, komt langs. De zang is dik in orde en het gitaarwerk zit ook prima in elkaar. Toch wacht het grootste deel van het publiek met smart op de hoofdact.
Liefde en vrede centraal bij optreden Kenny B
Solof brengt zijn huiskamer naar Arsenaaltheater
Terwijl het buiten stormt, klinken binnen in het Vlissingse Arsenaaltheater de zomerse klanken. Kenny B staat op het programma, met Solof als opwarmer. Een avond vol liefde en een ‘totally awesome’ publiek.
Terwijl het zaallicht langzaam verder dooft, kruipt een explosie aan dansbare, zomerse klanken de oren binnen. Met een tien man sterke band staat de uit Suriname afkomstige Kenny B op de bühne. De soul- en reggaenummers brengen vrijwel de gehele zaal in beweging. Het publiek swingt vooral op klassiekers als ‘Could You Be Loved’ (die wordt gespeeld als toegift), maar ook op zijn eigen nummers, waaronder ‘Paramaribo’. De band, gehuld in zwarte kleding, heeft een duidelijke plaats achterop het podium, waaruit blijkt dat Kenny B duidelijk alle aandacht mag krijgen. Met twee backing vocals naast zijn zijde, brengt hij een duet. Naast de vele swingende nummers, draagt Kenny B ook het rustige ‘Zij Is De Duivel’ voor, begeleid door enkel een gitarist. De show zit goed in elkaar, met een goede afwisseling van singles en albumtracks.
Het einde van de show is in zicht als zomerhit ‘Parijs’ wordt ingezet. Alle aanwezige kinderen worden op het podium geroepen en zingen regel voor regel het nummer mee. Toch kan een jonge enkeling de show niet meer helemaal meemaken en valt in slaap. Kenny B vindt zijn publiek ‘totally awesome’ en dat is wederzijds. Men danst en zingt mee en de band geeft die energie weer terug met nog vier nummers als toegift, terwijl het buiten nog steeds hard stormt.