Josephine Odhil trapt de avond al om 19.30 uur af. In een prachtig, ondertussen kenmerkend gewaad staat ze klaar op het podium om haar optreden te beginnen. Het is de outfit waarin ze ondertussen al meerdere podia mee betrad Want de Amsterdamse heeft sinds het eerste Class of 2025-optreden allesbehalve stilgezeten. In april bracht ze haar tweede album Monstera uit (dat werd uitgeroepen tot 3voor12 Album van de Week!), waarmee ze ook haar eigen headline show in de bovenzaal van Paradiso speelde. In de zomer speelde ze meerdere festivals, waaronder Into The Great Wide Open. En ze tourde met onder andere Jungle by Night en Marta Arpini.
Dat de zangeres en haar band geoefend hebben, is goed te merken. Met een dromerig geluid, stevige gitaar- en synthpartijen en prachtige lyrics doet Josephine Odhil soms denken aan de art pop van Anna von Hausswolff, maar in intiemere nummers kan ze ook opeens de kant van een Adrianne Lenker opduiken. Het publiek (dat om 19:30 nog niet heel groot is) danst, glimlacht en geniet, dus de verdrietige geluidseffecten van de toetsenist aan het eind van de set zijn grappig, maar overbodig. De onvoorspelbaarheid van Josephine Odhil wordt tijdens dit nummer met twee koebellen nog voor een laatste keer tentoongesteld; het publiek is al vroeg op de avond warm.
(De tekst gaat verder onder de foto)