De namen zijn vooraf bekend gemaakt, maar wie wanneer speelt blijft tot op de dag zelf een goed bewaard geheim. Het is ook pas bij aankomst dat we ontdekken dat er dit keer drie podia op het landgoed zijn. De sfeervolle en statige zaal van de villa, de industrieel aandoende kapschuur en het piepkleine houten ‘Poffertjeshuisje’. Het laatste podium is misschien nog wel het leukste. Het ligt behoorlijk achteraf, half verscholen achter manshoge struiken, en is bij iedere performance steevast tot de nok toe gevuld.
Eerst over de kronkelende paden terug naar de villa, waar gitariste Edith Leerkes het programma opent. “Ik ben een beetje een vreemde eend in de bijt – ik ben geen jonge popmuzikant, maar onlangs wél gedebuteerd als schrijver.” Leerkes schreef een boek, Aan De Hand Van De Gitaar, over haar liefde voor het instrument. In een half uur voert ze het publiek door haar eigen muzikale geschiedenis, van de guilty pleasures die ze als veertienjarig meisje had tot een compositie die Herman van Veen voor haar schreef.