"Rabobank Utrecht sponsorde de events die Dutch Delight afgelopen jaar in Utrecht organiseerde." De organisatrice van de nieuwste Drop je Demo-actie, Mariska Berrevoets, legt uit: “Als bekroning op de goede samenwerking leek het ons mooi nóg een toffe actie op te zetten voor opkomend talent, zo aan het begin van de zomer. Dat werd de Drop je demo-actie, die zeer succesvol is verlopen."
Berrevoets noemt de actie een mooie manier voor Utrechtse bands om zich in de kijker te spelen: “We waren best verrast en tevreden over het aantal demo’s dat we binnenkregen. Veel bands waren ook bijzonder fanatiek.” Dutch Delight selecteerde de demo’s, die kwalificaties meekregen van ‘mwah’ tot ‘goed’. De jonge gitaarband Uncle Frankle kwam als beste uit de melkbus en mocht optreden in dB’s. Berrevoets over de winnende demo: “Die viel echt op. De demo is van verrassend goede kwaliteit, zeker voor zulke jonge muzikanten.”
Dat niet ieder (beginnend) bandje uit de Utrechtse muziekscene zich goed weet te presenteren blijkt uit de vele demo’s waar geen contactgegevens bij zaten. Er waren zelfs schijfjes die het niet eens deden. “De inzendingen waren van alle niveaus, maar er zat genoeg moois tussen. De actie is voor ons zeker geslaagd!”, besluit Berrevoets.
‘Drop je demo’-actie van Dutch Delight groot succes
Uncle Frankle verdient optreden in dB’s
De afgelopen tijd konden – beginnende – bands hun demo ‘droppen’ in een melkbus in elf Utrechtse Rabobank-filialen. Enkele tientallen acts, variërend van gitaarbandjes tot hiphoppers van jong tot oud, gaven gehoor aan de ‘Drop je demo’-actie van Dutch Delight. Uncle Frankle wist het meest te verrassen.