Van de fysiotherapie naar een televisiereclame Van de fysiotherapie naar een televisiereclame

Leaf, Kensington en Mr. Love & The Stallions breken door de stadsmuren

, Ronnie van Veen,

Van de fysiotherapie naar een televisiereclame

Leaf, Kensington en Mr. Love & The Stallions breken door de stadsmuren

Ronnie van Veen, ,

Het gaat Utrechtse bands voor de wind; althans, afgemeten aan de opvallende aandacht van de landelijke media. Zo gaf TMF onlangs ruim baan aan Kensington en is de muziek van Mr. Love & The Stallions dagelijks te horen in een tv-reclame voor Lipton Tea. Ook Leaf heeft aan aandacht geen gebrek. Het akoestische vijftal raast door de hitlijsten en geeft Gerard Joling het nakijken.

Leaf, Kensington en Mr. Love & The Stallions breken door de stadsmuren

In de herfst vallen de bladeren bij bosjes, zo niet Leaf. Een half jaar geleden trad het vijftal nog op in de vierde editie van Utracks Live. Nu toeren ze door het hele land, sloten ze zondagavond jongstleden Mooi! Weer de Leeuw af en treden ze zaterdag op tijdens BNN's radioshow 'That's live'. En passant tekenden ze ook nog een platendeal in België. Wie er nog niet van overtuigd is dat de melodieën van Leaf ook buiten de Domstad aanstekelijk zijn, hoeft maar een blik op de Nederlandse hitlijsten te werpen. Leaf staat met 'Wonderwoman' inmiddels zeven weken in de Nederlandse Top 40, bezet een verdienstelijke zesde positie in de Mega Top 50 en laat in de Single Top 100 Gerard Joling achter zich. Ook Mr. Love & The Stallions doet goede zaken. Het nummer 'Fill Me Up', van het goed ontvangen album 'Cruel Art of Gossip', wordt bijvoorbeeld gebruikt in een Lipton Tea tv-reclame. In de Utracks-uitzending van afgelopen woensdag legde zanger Bas van de Looy uit hoe ze tot de theeproducent geraakten: "Onze drummer is fysiotherapeut en een van zijn patiënten werkt bij een reclamebureau." De patiënt bezocht niet alleen de behandeltafel van de drummer, maar was ook aanwezig bij de cd-presentatie van 'Cruel Art of Gossip'. Even later belandde de cd op het reclamebureau. "Toen ze dat nummer 'Fill Me Up' hoorden, vonden ze dat exact passen onder die reclame." Of het nummer als single op de markt komt, is nog niet zeker: "Dat is misschien voor later, daar kan ik nog niet teveel over zeggen. We zijn nu bezig met onze single 'Sister', die wordt gepromoot bij alle radiostations." Tot slot weet ook rock-kwartet Kensington de aandacht van de media te trekken. Afgelopen woensdagavond waren ze te bewonderen op TMF en eerder was deze band al te zien op de videowebsite TED.nl, waar de mannen uitlegden waar hun muziek voor staat. Dit alles gemist? Geen nood, Kensington treedt 2 december op tijdens Utracks Live in café Hofman. Inderdaad, net als Leaf een half jaar eerder deed. Luister naar interviews met Kensington, Leaf en Mr. Love & The Stallions bij Utracks op www.utracks.nl

nu op 3voor12