Afgelopen vrijdag zou Tilburgs rocktrots Woost een optreden verzorgen in Heerlen. Echter is dit optreden niet doorgegaan in verband met een auto-ongeluk, veroorzaakt door een klapband. Daardoor is het busje gekanteld op de vluchtstrook en in de berm terecht gekomen. Krezip bassist Joost van Haaren zou voor de gelegenheid meespelen, omdat vaste bassist Erik Harbers een belangrijk optreden had met zijn andere band Roosbeef.
Op de Hyvesblog van Joost van Haaren vertelt hij over het incident:
Laat in de middag namen Erik en ik de trein naar Best. Daar aten we met de band een goede maaltijd en zouden vanuit daar met zijn allen met een busje naar Heerlen rijden. We konden de bus van Marike Jager en Henk-Jan lenen. Daar konden wij zelf allemaal in én de backline. Toen we drie kwartier onderweg waren en nogmaals door de tracklist van een cd met Nederlandse bandjes gingen, klonk er een klap links achter mij. Daarna volgde een hoop geratel en begon de auto licht te slingeren.
Gijs (gitarist Woost) riep nog: "rustig blijven", wat aanvankelijk goed leek te gaan. We reden 100 kilometer per uur en chauffeur/zanger /gitarist Koen-Willem Toering liet het gas los en reed richting de vluchtstrook op. Maar de bus ging steeds meer zwabberen en uiteindelijk draaiden we 180 graden en zijn op de zijkant terecht gekomen. We schoven zo een greppel in.
Het volgende moment hoorde ik Room Eleven nog uit de speakers komen, een hele rare gewaarwording. We maakten een rondje en niemand had eigenlijk ergens last van. Het was nu zaak om zo snel mogelijk uit de auto te komen, iets wat voor mij een behoorlijke opgave was omdat ik linksachterin zat, wat nu boven in de hoek was geworden. Ik hing in mijn gordel en kon de achterdeur niet meer openmaken. Het was dus wachten tot iedereen eruit klom via de linker voor (boven)deur. Gelukkig wist ik ook snel naar buiten te komen.
Toen we buiten stonden schoten van alle kanten mensen te hulp. Wij stonden vrij beduusd langs de kant van de weg naar de gekantelde bus te kijken. Omdat we zelf ongedeerd gebleven waren, gingen onze gedachten al snel uit naar het instrumentarium en de backline. Ik zag mijn bassen door de achteruit steken..
Vervolgens kwamen ambulance, brandweer, politie en takelwagen. Alles verliep enorm gestructureerd en we werden erg goed opgevangen. Ik was erg blij dat 'krezip-chauffeur' Masco bereid was om ons op te halen. Buiten een kapotte (geleende) Epiphone en een total losse bus is er geen schade aan de spullen.
We zijn er erg goed vanaf gekomen, later besefte we ons dat het veel erger af had kunnen lopen.