Popcentrum 013 lanceert over drie weken een nieuwe website. De poptempel wil met de nieuwe site een interactief, toegankelijk platform bieden aan haar bezoekers. Internetbureau Freshheads gaat de nieuwe website ontwikkelen, Studio Jan Koek zorgt voor het ontwerp. 3VOOR12/Tilburg sprak met Marlies Timmermans, coördinator marketing, over de nieuwe website.
WAAROM KRIJGT 013 EEN NIEUWE WEBSITE?
"De huidige website is inmiddels al weer ruim vier jaar in de lucht en op een aantal punten voldoet deze site zowel wat betreft indeling als techniek niet meer aan de eisen van deze tijd. Ook zijn we vooral gericht op het trekken van mensen naar onze site ipv de informatie op de juiste plekken brengen. Daarnaast, ook niet onbelangrijk, zal de site aan de achterkant zo worden ingericht dat we een efficiëntieslag kunnen maken."
WAT HOOPT 013 TE BEREIKEN MET DEZE NIEUWE WEBSITE?
"Er zijn tegenwoordig zoveel mogelijkheden waar je gebruik van kunt maken, het zou zonde zijn om daar niets mee te doen. Ik heb het dan over de informatie die er al is online, maar die je op een slimme manier naar je toe moet halen en integreren. Daarnaast biedt het hele ‘open social’ systeem je de kans om dieper door te dringen tot de interactiviteit van potentiële bezoekers, zodoende kunnen we gerichter promoten. We vinden het belangrijk mensen pas te informeren wanneer het ook echt interessant voor hen kan zijn en op een moment en plek dat zij daar behoefte aan hebben."
013 IS NU OOK TE BEREIKEN VIA WWW.013.NL, HOE KOMT DAT?
"Lange tijd zijn de numerieke domeinnamen onbeschikbaar geweest vanwege de technische problemen die ze zouden kunnen veroorzaken. Nu de technische ontwikkeling niet meer in de weg staat zijn ze eindelijk vrijgegeven. Alle instellingen met een numerieke handelsnaam kregen voorrang bij de aanvraag van een numerieke domeinnaam. Zodoende."
HOE ZIJN JULLIE BIJ INTERNETBUREAU FRESHHEADS GEKOMEN?
"Freshheads heeft inmiddels een behoorlijk portfolio opgebouwd, waarmee zij aantoont geen last van koudwatervrees te hebben voor alle nieuwe ontwikkelingen. We waren op zoek naar een partner die met ons meedenkt, ook als de site straks klaar is. Tegenwoordig is een website iets wat je voortdurend moet ontwikkelen, niet eens in de vier jaar grondig aanpakken. Bij de eerste gesprekken bleek al snel dat we op één lijn zaten wat betreft ambities en ze goed aanvoelden wat voor 013 belangrijk is. We zitten nu volop in de ontwikkelfase en ik ben heel opgelucht te merken dat Freshheads ondanks de strakke planning heel flexibel omgaat met aanvullende wensen van onze kant. Ze blijven zich constant focussen op het best haalbare eindresultaat en denken in oplossingen. En het is ook nog eens een gezellige club, ook niet onbelangrijk in zo'n intensief traject."
EN HOE BIJ STUDIO JAN KOEK VOOR HET ONTWERP?
"We werken inmiddels alweer een tijdje met Studio Jan Koek. Ik heb destijds voor hen gekozen omdat ze de dynamiek van onze huisstijl perfect aanvoelen. Onze huisstijl is namelijk niet eenvormig, maar ondanks dat wel altijd herkenbaar als 013. Het is niet eenvoudig dat te kunnen neerzetten. Daarnaast doen zij nooit zomaar wat, er zit altijd een reden, een concept achter. Het is heerlijk werken met zulke jonge honden boordevol wilde plannen."
013 binnenkort nieuwe website
Indeling en techniek voldoen niet meer aan eisen van deze tijd
Popcentrum 013 lanceert over drie weken een nieuwe website. De poptempel wil met de nieuwe site een interactief, toegankelijk platform bieden aan haar bezoekers. Internetbureau Freshheads gaat de nieuwe website ontwikkelen, Studio Jan Koek zorgt voor het ontwerp. 3VOOR12/Tilburg sprak met Marlies Timmermans, coördinator marketing, over de nieuwe website.