Er hangt een serene rust in de Oud-Katholieke kerk aan de Nieuwe Binnenweg als de ongeveer honderdvijftig bezoekers binnen stromen. Het altaar heeft plaatsgemaakt voor een setting met drumstel, basgitaar, keyboard, banjo en natuurlijk de viool van Ishibashi. Hij begint de avond solo. Met ‘Philosophize in it! chemicalize with it!’, één van zijn nummers die in een commercial werden gebruikt. Onder meer Microsoft, Sony en autofabrikant Smart gebruikten muziek van Kishi Bashi om hun producten te presenteren.
Maar terug naar de kerk. Waar de houten banken prachtig zijn, maar oncomfortabel. Gelukkig staat ons geen langdradige mis te wachten of een donderpreek. Meteen met de eerste twee nummers ‘Philosophize…’ en het toepasselijke alternatieve scheppingsverhaal van ‘Bittersweet Genesis for him and her’ geeft hij zijn visitekaartje af. Zijn krachtige stem, die regelmatig naar ongekende hoogtes schiet, en de hemelse klanken van de viool galmen door de gewelven van de kerk.