Het optreden van Aziza Brahim begint met een solo nummer, ‘Aradana’. Iedereen is muisstil terwijl haar stem en het geluid van de tabal, een typisch Sahrawi percussie instrument die alleen door vrouwen wordt bespeeld, door de zaal galmen. Het publiek luistert aandachtig en droomt weg bij het beleven van de bedwelmende ritmes en melodieën.
Aziza Brahim (1976) groeide op in een Sahrawi vluchtelingenkamp in de Westerse Sahara. Thema’s zoals verdriet, oorlog en politiek verzet komen daarom ook vaak voor in haar muziek. Brahim is woonachtig in Barcelona waar ze ook getrouwd is en een dochter heeft. Dat ze meertalig is blijkt na enkele nummers wanneer Aziza een aankondiging in het Spaans doet en eindigt met een “thank you” waardoor iedereen uiteindelijk wel snapt wat ze bedoelt. Aziza zingt naast in het Hassaniya Arabisch ook nummers in het Spaans zoals ‘Espejismos’ en ‘Manos Enemigas’.