Wie wel aanwezig is vanavond gaat uit zijn bol. “Show us your energy, fucking zombies!” Onder de bezoekers vind je enkele bekende gezichten zoals leden van Special Steve, My Worst Case Scenario en Death Letters, bands die weten hoe je harde muziek maakt. Gareth de Wijk alias Trasher, al meer dan tien jaar eigenaar van het Rotterdamse PRSPCT-label, laat zien dat een gitaar ook prima past bij de meedogenloze sounds van breakcore-held Bong-Ra (Jason Köhnen) en PRSPCT-producer Limewax (Maxim Anokhin). Laatstgenoemde heren, verborgen onder capuchons, bevinden zich achter de met schedels versierde knoppen. Visueel valt er een hoop te zien. Bij Bong-Ra prijkt een pentagram, terwijl achter Limewax' werkplek een doekt hangt met een omgekeerd kruis. Klein onderdeel van het provoceren. Op het scherm komen fragmenten voorbij van vintage horrorfilms, duivelse afbeeldingen, penissen met piercings en andere ongein. In het midden van de aandacht staat de versterker met het logo van The Hard Way. Uit de speakers klinkt gekreun, gevolgd door teksten voor boven de 18.
Trasher, in het zwart gekleed, zijn haren strak naar achteren, met oorbellen en armen vol tattoos, bruist van de energie. “Show me those devil horns!”, roept hij met een flinke distortion in de stem. “I am the devil and I wanna fuck your mother!”, gaat hij verder. De muziek is niet voor tere zieltjes, de titels en teksten evenmin. 'Devil Worshipping Motherfuckers' is niet alleen de eerste track van vanavond, het is ook de naam van Trashers Facebookpagina, mocht je benieuwd zijn naar de omschrijving van zijn werk bij The Hard Way.
Voor de meesten komt de muziek hard genoeg binnen. Zonder waarschuwing. De muziek kan het beste omschreven worden als Prodigy-on-speed. Het brute geluid van de gitaar in Sodomizer heeft veel weg van een cirkelzaag, met spetterende drumgeluiden alsof iemands schedel wordt bewerkt. De single 'Total Fuckin Nihilism' volgt in snel tempo, alsof de set één lange track is. Toch staat vanavond in het teken van de albumrelease. De sfeer is 'gelukkig' anders dan in de bijpassende videoclip, waarin een vrouw op een bijbel coke in de vorm van een pentagram wegsnuift. Dit vormde de inspiratie voor het opgefokte nummer 'Pentagragram of Coke', dat later voorbij komt.