The Deaf zet de tent op stelten

In een redelijk vol Metropool overtuigen Spike en consorten met een korte maar krachtige show

Door: Anne-Marie Kok ,

Een dag voor het concert waren er nog maar 50 kaarten verkocht voor de show van The Deaf. Daar kwam echter verandering in na zijn winst in het programma Maestro. In zijn ‘acceptance speech’ liet hij tussen de regels door even weten dat nog maar weinig kaarten verkocht waren, en dat heeft gewerkt!

Op 19 december was de kleine zaal van Metropool namelijk behoorlijk goed gevuld! Tegelijkertijd zorgde zijn oproep voor een bijzondere samenstelling van het publiek, deels jong en ruig, deels nieuwsgierig, deels verwachtingvol, deels ook wat ‘out-of-place’. Niet iedereen kende de band, en zeker een deel van het publiek was ook niet helemaal voorbereid op de aard van deze show. Die ondeugende jongen uit Maestro blijkt toch wel een erg hard bandje te hebben…

Lekker hard! Rauwe 60’s garagepunk, maar toch met een geheel eigen sound. Het orgel van Midnight Mau geeft een eigenheid mee aan de muziek. En niet alleen zijn orgel. Niet eerder zag ik een toetsenist die het podium zo beheerste. Van links naar rechts op het podium, maar steeds weer op tijd terug op zijn eigen plek om op het juiste moment in te vallen. Dat gold overigens voor de hele band, stuk voor stuk podiumbeesten, die geboren lijken te zijn om zalen in heel Nederland (en misschien ook wel daarbuiten) op de kop te zetten.

Bezetting:
Spike van Zoest - Stem & Gitaar
Miss Fuzz - Stem & Bas
Carrera - Drums
Midnight Mau - Orgel


Bekijk hier het uitgebreide fotoverslag!