Deze avond mag de Denekampse formatie Sideditch openen voor Shane Shu. Zoals altijd netjes gekleed en zelfverzekerd komen de vijf mannen het podium opstappen. Na een warm welkom van zanger Dirk Scholten wordt gelijk 'Ten' ingezet en begint de band aan een opvallend strak geregisseerde set. De melancholisch dromerige softrockpop nummers worden zeer overtuigend neergezet. Het is erg goed hoe de band 'Mary' als een verhaal weet over te brengen op het aandachtige publiek. Dat 'Fake Empire' van The National nog steeds op de setlijst staat van Sideditch verbaast me omdat de eigen, vooral nieuwe, nummers niet onder doen voor deze cover, die evolueren in een steeds volwassener geluid. Hoewel gitarist Martijn van Landschoot weinig bewegingsruimte heeft, weet bassist Dirk Eidhof de ruimte aan de zijkant van het podium aardig te benutten. Hoewel de band net lekker op dreef is, is het alweer tijd voor het laatste nummer 'Supreme' wat ook op hun demo het laatste nummer is.
De van oorsprong Canadese Shane Shu is terug met een nieuw album en Metropool heeft de primeur. Voor de eerste keer brengt hij live met volledige band die liedjes van de nieuwe plaat voor intieme zaal. Dat Shane Shu het performen nog niet verleerd heeft, is gelijk bij het eerste nummer merkbaar. Als een getalenteerd muzikant, met zeer heldere, hoge stem weet hij samen met z'n band het publiek in te pakken. Shane Shu trekt gelijk de aandacht met z'n zeer dansbare pop, welke af en toen doen denken aan de Vlaamse Stijn en Das Pop, maar dan met een veel voller geluid. Dat is dan ook logisch met vijf topmuzikanten achter je! De gehele nieuwe CD passeert de revue, inclusief 'Push Me To The Ground' die als bonus op de nieuwe CD staat in een prachtige versie met Anneke van Giersbergen. Het bombastische 'Can You Help Me' ontaardt in een zeer fijn vloeiend Bronki Beats' 'Smalltown Boy' achtig nummer, die zo te horen ook een grote inspiratiebron was voor dit nummer.
Onder 'Blue' begint het vooral zittende publiek dan eindelijk mee te bewegen terwijl Shane Shu flirt met het publiek en zelfs even een danspartner uitzoekt. De zeer sympathieke sexy popliedjes worden erg gewaardeerd en vervelen geen seconde. Het hoogtepunt komt als het één na laatste nummer 'The Way She Talks To Me' wordt ingezet en het hele publiek onder regie van Sideditch drummer Joris Kwast, mee danst, inclusief bijbehorende bewegingen. De avond is voor de band en publiek nog niet ten einde, want het hele publiek wordt backstage uitgenodigd voor een drankje, het werd nog een lange, erg gezellige avond!