Wie MOOON beluistert, denkt aan de Gouden Eeuw van de popmuziek: de hoogtijdagen van de psychedelia in de jaren 60 en 70. Het debuut voor MOOON begint met Brew waarbij ze onder meer gebruik maken van het geluid van een blikje bier dat geopend wordt. Voor opvolger Safari doen ze ook iets bijzonders want deze komt uit op dierendag. Nog zo’n relikwie uit het verleden, concept denken. Het zal de band worst wezen, het enige wat zij willen is goede muziek maken. In februari van dit jaar brengt de Brabantse band hun derde album III uit. Dat heeft MOOON gedaan bij het inmiddels zeer bekende Excelsior Recordings en het Duitse label Soundflat Records.
De wereld van MOOON betreden is alsof je een tijdmachine binnenstapt. Dat moeten de muziekliefhebbers in Slachthuis Haarlem van het Brabantse powertrio ook wel hebben gemerkt. De entourage van deze plek, ontleent zich daar prima voor en op 16 november heeft MOOON dan hun geluid in de Spaarnestad laten horen.
Gouden Eeuw van de popmuziek
Derde album alweer bijna een jaar onderweg
Meer dan tien jaar bezig
Geen halfbakken werk
Inmiddels is MOOON alweer meer dan tien jaar bezig. De band vindt zijn oorsprong in 2013 en dat gebeurt in een oude boerenschuur ergens in het zuiden des lands. Eigenlijk plant MOOON op dat moment de eerste zaadjes geplant voor een muzikaal project dat ze tien jaar later nog altijd volop ontwikkelen.
Tom de Jong, Gijs de Jong en Timo van Lierop van MOOON houden niet van het halfbakken werk, maar gaat voor een sound die qua authenticiteit akelig dicht in de buurt van de grondleggers komt. The Who, The Monkees en Small Faces, maar ook minder bekende namen als The Idle Race, Grapefruit en Strawberry Alarm Clock. Het zit allemaal in het DNA van MOOON.