Op het eerste gezicht lijkt alles te kloppen bij Only Seven Left. Vier jonge, hippe jongens die poëtische pianopopmuziek maken en hun inspiratie halen uit Keane, Thirteen Senses en Something Corporate. De eerste cd ‘Forever is a lie’ is geproduceerd en gemasterd door ervaren professionals en zelfs het artwork ziet er gelikt uit. Tot zover lijkt het allemaal perfect, maar helaas wordt na het beluisteren van ‘Forever is a lie’ duidelijk dat de Hilversumse jongens er nog lang niet zijn.
Dat de mannen van Keane een grote inspiratiebron zijn voor Only Seven Left, wordt al tijdens de eerste klanken van het album duidelijk. De dromerige pianomuziek en de gitaarlijnen klinken veelbelovend. Helaas wordt dit enigszins teniet gedaan door de zang van Wouter Bouma. Zijn stem is erg onvast en de valse noten zijn niet te missen.
Voorlopig gaat het bandje toch erg hard. Ze speelden op Hilversum On Air, stonden in de top-3 van Ongekend Talent en hebben inmiddels een vaste fanschare opgebouwd die grotendeels uit jonge meisjes bestaat.
Ondanks de gebreken heeft Stuck In A Day Records een bandje met potentie binnengehaald. De vier jongens van Only Seven Left hebben nu een gemiddelde leeftijd van vijftien jaar en lopen met hun poëtische teksten en muzikale composities ver op hun leeftijdsgenoten vooruit. De Nederlandse Keane zullen ze voorlopig nog niet worden, maar ze hebben in ieder geval nog tijd genoeg om te groeien.
Only Seven Left moet nog flink bijschaven
Stuck In A Day Records haalt jonge honden met potentie binnen
Op het eerste gezicht lijkt alles te kloppen bij Only Seven Left. Vier jonge, hippe jongens die poëtische pianopopmuziek maken en hun inspiratie uit onder andere uit Keane halen. De eerste cd ‘Forever is a lie’ is geproduceerd en gemasterd door ervaren professionals en zelfs het artwork ziet er gelikt uit. Tot zover lijkt het allemaal perfect, maar helaas wordt na het beluisteren van ‘Forever is a lie’ duidelijk dat de Hilversumse jongens er nog lang niet zijn.