The Brahms komt met debuutalbum 'Me And My Damn Dreams'. Een album dat er mag zijn. Fabian Viester spreekt van 'muziek als een bloedhete roadtrip'.

The Brahms kenden we al als een prachtige indierock band. In Limburg zijn ze geen onbekende. De jongens stonden tijdens Serious Request 2015 in poppodium NIEUWE NOR samen met HAEVN en Son Mieux. The Brahms scoorde een 3FM megahit met 'Golden'. Hoe zal hun debuutalbum klinken?

Het album opent met de krachtige track 'I Like To Listen To You Talk', een warme plaat die zachtjes vanaf het begin wordt opgebouwd, dacht je. Binnen één minuut zet frontman Thomas zijn strot open. Perfect. Ik ben wakker. Een beetje jammer dat het liedje daarna afzwakt, waarna natuurlijk, binnen de kortste keren weer terecht komen bij het refrein, wat héérlijk galmt door de speakers. Een prachtige opener van een veelbelovend debuutalbum.

Track twee: 'Sleep' sluit perfect aan bij 'I Like To Listen To You Talk'. Een snelle gitaarsolo en uptempo beat, wat zorgt voor een mooie overgang ten opzichte van het vorige nummer. Tijd om echt te luisteren naar de tekst heb je niet, want voordat je het weet, zijn we binnen 40 seconden alweer bij het karaktervolle refrein. In slaap vallen van 'Sleep' doe je in ieder geval niet.

De intro van 'Nights', heerlijk! The Brahms maakt sowieso muziek die me doet denken aan een heerlijk zomers gevoel, waarbij je je over een eindeloze weg tijdens een bloedhete roadtrip waant. Het debuut album staat vol met parels waarbij ook kleiner wordt gezongen, 'Beaches' is een mooi voorbeeld van een nummer waarbij ik heerlijk achteroverleun en geniet. Niet binnen 40 seconden het refrein erdoorheen gejast, maar een heerlijk opbouwend nummer met een soort mysterieuze spanning. Ook hier laten de mannen een mooie combinatie zien van muzikaal talent, zowel de gitaren als de digitale sounds, een mooie combinatie waarbij de zang van Thomas mooi naar voren komt.

De neiging om mee te blèren krijg ik bij de eerste seconden al van 'Stadium GT', het heerlijke gitaarspel werkt positief op mijn zenuwen en automatisch beweeg ik mee op de beat.

De 12 tracks en 44 minuten aan muziek vliegen voorbij. Ik kan volledig bevestigen dat de heren van The Brahms met 'Me And My Damn Dreams' een heerlijk debuutalbum hebben neergezet en ik oprecht benieuwd ben naar hoe dit uit gaat werken op de festivals en in de concertzalen. Samen met Son Mieux, een oude bekende voor de heren, gaan ze in 2018 op tour en reizen ze langs diverse concert zalen. Allicht ook nog in Limburg. De shows verkopen goed. Let's continue!