Stichting Popmuziek Limburg (SPL) merkt in het veld dat de gemiddelde band vaak niet verder komt dan bijvoorbeeld meedoen aan wedstrijden als Nu of Nooit of enkele optredens op een (inter)nationaal podium zonder zichtbare resultaten. Voor veel bands is dit zeker niet het hoogst haalbare en SPL wilt graag ingrijpen door hen een flinke steun in de rug te geven.
Zaterdag 4 oktober is het zover. Dan wordt er gestart met het nieuwe project How’s Business. Vijf programmeurs hebben in totaal vier Limburgse bands geselecteerd die, volgens hen, de meeste potentie hebben om deel te nemen aan dit project. De bands die meedoen zijn 21 Eyes of Ruby (Schinnen), Très b (Maastricht), Kings Of The Day (Vaals) en The Mad Trist (Maastricht).
Om een positief resultaat te garanderen en om ervoor te zorgen dat de bands voldoende aandacht krijgen wordt er gewerkt met slechts vier bands. Dat is natuurlijk weinig, aldus SPL, vandaar dat er tijdens dit project wordt samengewerkt met L1. De provinciale zender gaat How’s Business in documentairevorm uitzenden. Hiermee tracht Stichting Popmuziek Limburg meerdere bands te bereiken en zo het niveau van de popmuziek uit Limburg naar een hoger niveau te tillen!
How's Business: Voor bands die verder willen
L1 zendt traject in documentairevorm uit
“Mijn band repeteert eens per week en speelt hier en daar… Hoe nu verder?” Deze vraag wordt beantwoord bij How’s Business, een nieuws project van SPL, tijdens een kort consult waarin muzikanten de mogelijkheid krijgen hun wensen en behoeften ten aanzien van het spelen in een band op tafel te leggen. Ten einde te komen tot een gedegen marketingplan waarin zij ondersteund worden door professionals uit het veld.