Levenslessen van Drico & DjSadhu op hun plaat Wat is Rijkdom

Gevarieerde hiphop tijdens de releaseshow in Simplon

Tekst en foto's: Jan Westerhof ,

Een jarenlange muzikale vriendschap vormde voor rapper Drico en producer DjSadhu de aanleiding om een half jaar geleden de samenwerking weer op te pakken. Het resultaat, de plaat Wat is Rijkdom, wordt op vrijdag 25 maart in Simplon gereleased. Zowel op het album als vanavond zijn er gastoptredens van Deejay Irie, Jooz, Mr. Memoir en Insayno.

Elk zichzelf respecterend hiphopevent heeft een host en in Simplon is de eer aan Primetech, die elke act op geheel eigen wijze voorstelt. Victor Fataal opent als voorprogramma. Daar waar het optreden van de hiphopper een jaar geleden nog niet als een geheel voelde, staat het nu stevig. Zijn teksten, die relateren aan de prestatiesamenleving, gecombineerd met zijn samenwerking met een nieuwe producer, beloven veel goeds. Jooz maakt zijn opwachting na Victor. Op verrassend jazzy beats opent hij zijn set, om vervolgens een dynamisch show af te leveren. Ook hier wil de zaal wel meer van. Tussendoor draait Deejay Irie. Hij is vanavond niet alleen de host-dj, maar heeft ook zijn eigen moment als video-dj. Zijn sterke show bewijst dat de man niet voor niks een multi-talent wordt genoemd.

Dan droppen Drico & DjSadhu hun plaat, Wat is Rijkdom. Drico neemt de volle bovenzaal van Simplon mee in zijn enthousiasme. Het publiek, dat de hele avond al goed van zich liet horen, doet er tijdens de show van de twee nog een schepje bovenop. De nummers die Drico & DjSadhu op het album en vanavond in Simplon ten gehore brengen hebben autobiografische teksten over wat rijkdom voor hen betekent. Het antwoord? Liefde, vriendschap en de route van het leven.

DjSadhu is verantwoordelijk voor de beats, Drico schrijft de teksten en samen hebben ze voor de productie gezorgd. Wat Is Rijkdom is niet het eerste wat rapper/producer Drico Ligthart uitbrengt op z’n nieuwe label. 9th Cube is een platform voor hiphop-samenwerkingen. Eerder bracht hij daar ook de EP The Turn met Mr. Memoir uit.