In mysterieus licht gehuld en onder de begeleiding van een dreunende synthesizer betreedt Eefje de Visser iets over negen uur het podium. De synthesizer benadrukt de richting die Eefje met haar laatste album Nachtlicht is ingeslagen. De folkinvloeden zijn ietwat teruggedrongen en zijn nu gecombineerd met elektronische instrumenten op de voorgrond. Deze koersverandering blijkt een gouden greep. De lichtelijk hese zang van de zangeres in combinatie met de warme, dikke arrangementen van haar band zorgen voor een heel compleet geluid.
De zee is de rode draad in Nachtlicht. Dit is terug te horen in de teksten, maar zeker ook in het algehele geluid. De galm op de stem en de instrumenten doen het soms voorkomen alsof je echt onder water bent beland en zo de teksten van het album echt mee kunt beleven. Veel luisteraars hadden ongetwijfeld graag even een letterlijke duik willen nemen, want de temperatuur in de tent is inmiddels aardig opgelopen. Ook Eefje lijkt hier last van te hebben en krijgt haar flesje water niet open. Daarnaast is het laatste album opgenomen in Barcelona “...en daar was het ook warm”, aldus de zangeres.