Die geringe beloning is iets dat veel kritiek opleverde. Via zowel social media als e-mail kwamen er veel reacties binnen. Dit kwam volgens Swiers vooral doordat met name bands op wilden komen voor hun medemuzikanten. Hoewel de initiatiefnemers zich wel konden vinden in de kritieken bleven ze ervan overtuigd dat het concept kon werken. Dit mede doordat er veel animo bleek te zijn en veel bands zich al snel via de Facebookpagina van BOSS hadden aangemeld. Daarnaast waren er ook veel positieve geluiden en kregen de initiatiefnemers bijval van mensen die enthousiast raakten over het initiatief.
Voor de pilot, die reeds van start is gegaan en drie optredens bij drie verschillende podia betreft, zijn drie bands gekozen uit de regio. Tevens is er in overleg met twee van de podia gekeken naar potentiële verdienmodellen, zodat dit in de toekomst wellicht mogelijkheden biedt aan zowel bands als BOSS. De grootste drijfveer voor BOSS lijkt echter toch de passie voor muziek en het geloof in het initiatief. Swiers raakt zichtbaar enthousiast als hij vertelt over de plannen en het ontstaan van het idee. Wat voorop staat in de uitvoering ervan is het vertrouwen in de vrijwilligers, aldus Swiers. "Ik vind het belangrijk om iedereen even in de ogen te kijken zodat we weten wat we aan elkaar hebben." Deze verbondenheid en dit vertrouwen is volgens Swiers nodig omdat er voor de uitvoering veel vrijwilligers nodig zijn. “De tijd en de middelen om alles altijd zelf te kunnen controleren, zijn er voor BOSS simpelweg niet.”