Campagne 'Liefde voor Muziek'
Economische en culturele noodzaak tot behoud van de live muzieksector
De Nederlandse muziekindustrie lanceert vandaag de campagne 'Liefde voor Muziek'. Duizenden artiesten, podia, festivals en andere partijen wijzen op de economische en culturele noodzaak tot behoud van de live muzieksector en roepen op om de petitie te ondertekenen.
De handtekeningen worden volgende maand aan de politiek in Den Haag overhandigd om daar te laten zien dat Nederland massaal zijn liefde voor livemuziek heeft betuigd.
Vanwege de coronacrisis verstomde op 12 maart van dit jaar de livemuziek even onverwachts als abrupt. De livemuziekindustrie is één van de laatste branches die dit jaar weer op gang mag komen. Veel artiesten, gezonde bedrijven en ZZP’ers hebben daardoor geen omzet of inkomen meer. Tienduizenden banen en enorm veel knowhow dreigen verloren te gaan. Een economische catastrofe. Immers: livemuziek bestaat niet alleen uit de artiest die op het podium staat, maar uit een daarmee verbonden keten.
De gezamenlijke muziekindustrie, vraagt jou, de muziekliefhebber en -professional, om daarom dit bericht te delen met je eigen achterban. Laat weten dat jij het voortbestaan van live muziek (festivals en concerten) in Nederland ook belangrijk vindt. En teken aub de petitie!