3voor12 Gelderland

Schuum Sessies: Nijmeegs platform biedt muzikanten weer een (digitaal) podium

Allereerste single Schuum Sessies vandaag verschenen

Het Nijmeegse platform Schuum presenteert in samenwerking met Doornroosje en Theo Producties een gloednieuw project voor Nijmeegse muzikanten: Schuum Sessies.

Dinsdagmiddag 15 december is de allereerste single van de Schuum Sessies verschenen op de socials van Schuum: ‘Rots in de Branding’ van de Nederlandstalige propellerpop-band Blikwinkel. Tijdens deze sessies staat Nijmeegs talent sinds lange tijd weer op een echt podium, en wel in Doornroosje.

‘‘Door de coronacrisis is live-spelen net iets moeilijker dan normaal en daarom hebben we de Schuum Sessies in het leven geroepen. Het is echt een mooie serie live-video’s geworden van Nijmeegse acts” aldus Lotte Slenders, Talentmakelaar Pop en initiatiefnemer van Schuum. ‘‘De videoregistraties zijn van hoge kwaliteit: mooie beelden en een professionele geluidsopname van artiesten dichtbij huis. Een mooi eindproduct dus, waar de artiesten ook echt iets aan hebben. Bovendien wordt het op deze manier heel makkelijk om nieuwe muziek uit Nijmegen te ontdekken, gewoon vanuit de luie stoel.’’

Volg Schuum hier
De Schuum Sessies van de Nijmeegse talenten zijn te volgen via de kanalen van Schuum (Facebook en Instagram). De allereerste single uit de sessies is vandaag, 15 december 2020 via de socials gedeeld. De volledige sessie zal gelijktijdig op het YouTube kanaal van Schuum Sessies staan.

Schuum is het platform voor artiesten uit (regio) Nijmegen. Schuum ondersteunt de Nijmeegse muziekscene o.a. door meer speelplekken te creëren in de stad, daarnaast laat ze een nieuw publiek kennis maken met muziek van eigen bodem.

#news
Laatste nieuws en artikelen van 3voor12