Amsterdamse Sessies: Matik

Bij cafe Noorderlicht op de NDSM-werf

Redactie 3VOOR12/Amsterdam, ,

Voor de Amsterdamse Sessies nodigen Amsterdamse artiesten onze redactie uit op een speciale locatie in de stad voor een interview en sessie. In deze aflevering Matik, dat het complete instrumentarium uitstalde op het terras van cafe Noorderlicht bij de NDSM-werf, daar waar de band regelmatig neerstreek voor een kop koffie tijdens de opnames van het debuutalbum.

Bij cafe Noorderlicht op de NDSM-werf

Voor de Amsterdamse Sessies nodigen Amsterdamse artiesten onze redactie uit op een speciale locatie in de stad voor een interview en sessie. In deze aflevering Matik, dat het complete instrumentarium uitstalde op het terras van cafe Noorderlicht bij de NDSM-werf, daar waar de band regelmatig neerstreek voor een kop koffie tijdens de opnames van het debuutalbum. "Onze studio is in de NDSM-werf, dus hier hebben we de afgelopen maanden zitten zweten om ons album te baren. Bovendien was Noorderlicht er al vanaf het begin bij, we hebben hier ook ooit een keer met oud en nieuw opgetreden." Dat de gezelligheid bij Noorderlicht de reden voor de vertraagde release van het album zou zijn spreekt zanger Peter echter tegen. "We wilden gewoon een steeds betere plaat maken. En het wordt nou echt zo gaaf, daar lever ik graag een paar maanden voor in." In de brandende zon op een terras spelen tegen een helling die het geluid over het IJ heen kaatst. Dat moet toch een heel speciale sessie zijn. Maar de band heeft het gekker mee gemaakt. Peter: "We bestaan nu twee en een half jaar en op het hoogtepunt stonden we twee keer per week op te treden. Ik ben de tel dus een beetje kwijt. Maar spelen op de modeshow van Bas Kosters was wel heel speciaal. Er kwam allemaal confetti uit de lucht en er stonden travestieten op het podium. Dat was echt geweldig." Via de links rechtsonder dit artikel kun je kijken naar de Amsterdamse Sessie van Matik met de nummers Fascination, Raise Your Hands, Break It, Inside Out, Don't Wanna en Go to Your Job. Fotografie: Sander van den Berg Camera: Ester Meerman Geluid en interview: Christiaan Walraven Artikel: Rens van den Boogaard