Cd-recensie: Sarah - Sier

Melancholische indierock mooie belofte voor de toekomst

Tekst: Ester Meerman, ,

Het Amsterdamse Sarah bracht onlangs zijn eerste demo uit. Sier bevat een zestal sterk opgezette indierockliedjes met melancholische ondertoon.

De Amsterdamse band Sarah bestaat uit zanger/gitarist Arend Dijkstra, Viktor van Woudenberg op drums, Tim Hoekstra (gitaar) en bassist Maarten Gouman. Sier is hun eerste muzikale wapenfeit en het is er gelijk een die gehoord mag worden. Zowel de albumtitel als het openings- en slotnummer verwijzen naar het dorp Sier, in het zuidwesten van Ameland, de plek waar zanger Dijkstra inspiratie heeft opgedaan voor de zes nummers op deze demo. Aan het melancholische geluid van de plaat te horen, is het niet echt een vrolijk dorp. In het geluid van Sarah weerklinken veel bands. Denk aan de eerste platen van Radiohead en aan Travis en Starsailor en wat daar verder zo’n beetje in die Britse indierockhoek zit. Het geluid wordt aangevuld met Sigur Rós-achtige gitaarpartijen, en als terugkerend thema op de plaat is er een gitaarrif die achterstevoren wordt afgespeeld. Ondanks de vele herkenbare geluiden zijn Sarah’s composities toch origineel, zeker voor een eerste demo. In het nummer The Same Forever wordt de melancholische ondertoon even onderbroken door een uptempo beat en Ambition heeft juist weer iets psychedelisch. Het viertal is al geheel terecht verkozen tot Hollandsche Nieuwe bij 3VOOR12 en de kwaliteit van deze demo belooft in ieder geval veel goeds voor Sarah’s debuutplaat, die hopelijk snel het licht ziet. Cd: Sarah – Sier Sier is gratis te downloaden via de website van Sarah. Recensie: Ester Meerman