Excelsior op zoek naar abonnees Excelsior op zoek naar abonnees

Officieel Supporter krijgt voor tientje per maand albums en shawls

, Ingmar Griffioen

Excelsior op zoek naar abonnees

Officieel Supporter krijgt voor tientje per maand albums en shawls

Ingmar Griffioen ,

Excelsior Recordings gaat per direct abonnees werven. Mensen kunnen voor een tientje per maand lid worden en krijgen dan elke eerste maandag van de maand wat opgestuurd. Jaarlijks vallen minimaal zes verse Excelsior-albums op de mat. "Het is het inlossen van een belofte", licht labelbaas Ferry Roseboom toe. "We zijn in 1995 begonnen singles uit te brengen onder de naam Nothing sucks like Electrolux."

Officieel Supporter krijgt voor tientje per maand albums en shawls

Excelsior Recordings gaat per direct abonnees werven. Mensen kunnen voor een tientje per maand lid worden en krijgen dan elke eerste maandag van de maand wat opgestuurd. Jaarlijks vallen minimaal zes verse Excelsior-albums op de mat. "Het is het inlossen van een belofte", licht labelbaas Ferry Roseboom toe. "We zijn in 1995 begonnen singles uit te brengen onder de naam Nothing sucks like Electrolux."

Abonnees kregen toen alle vijf de Electrolux-singles, waaronder Johan en Scram C Baby. De Zweedse stofzuigerfabrikant was minder gecharmeerd van het creatief gebruik van haar naam en na een klacht ging het label verder als Excelsior. Roseboom: "We hebben altijd gezegd: 'dat moeten we nog eens doen'. Ik word nog wel eens aangesproken op de dansvloer of in clubs door mensen die zeggen een abonnement te willen nemen. Vandaar dus. Ik vind het ook wel leuk en spannend om andere dingen te verzinnen."

Roseboom heeft geen flauw idee wat hij van het initiatief kan verwachten. "Als ik dat zou weten... Ik denk dat een aantal mensen het willen, maar we hebben het nog niet kunnen budgetteren of calculeren. We weten dat als mensen een tientje betalen, dat we dan uitkomen. Ik denk dat het ook interessant kan zijn om mensen op enige manier aan je te binden. Behalve dat we mensen elke maand wat opsturen, gaan we ze ook andere kansen bieden als 10% korting bij muziekspeciaalzaken en Fresh Cotton. De komende maanden gaan we ons abonnement verder optuigen."

"Ik hoop dat er een redelijke groep is die onze platen mooi vindt en zich wil laten verrassen." Roseboom belooft abonnees een doorsnede van wat Excelsior uitbrengt. "Ik kan wel toezeggen dat we niet de platen opsturen die we toch niet verkopen. Het zou de nieuwe Alamo Race Track kunnen zijn, maar ook net zo goed de nieuwe Happy Camper." Sowieso krijgt elke Officieel Supporter een 'speciaal gebreide oranjeblauwe voetbal shawl' van de club.

Nu op 3voor12