Free Record Shop en Ticketonline zien wél brood in fysieke kaartverkoop Free Record Shop en Ticketonline zien wél brood in fysieke kaartverkoop

Directeur Johan van Hees: "Ik snap ook wel dat dit een stap tegen de trend in is."

Free Record Shop en Ticketonline zien wél brood in fysieke kaartverkoop

Directeur Johan van Hees: "Ik snap ook wel dat dit een stap tegen de trend in is."

Free Record Shop en Ticketonline gaan samen de kaarten voor dance-evenementen verkopen. Op 1 juli eindigt de samenwerking tussen Free Record Shop en Ticketbox op dat gebied. Ondanks de toenemende populariteit van verkoop via internet denken beide partijen dat er nog genoeg belangstelling is voor fysieke kaarten.

Directeur Johan van Hees: "Ik snap ook wel dat dit een stap tegen de trend in is."

Free Record Shop en Ticketonline gaan samenwerken. Binnenkort zijn de tickets voor alle dance-evenementen van Ticketonline ook te koop in de winkels van Free Record Shop. Met de samenwerken springen beide partijen in het gat dat is ontstaan door het wegvallen van Ticketbox. Zij levert nu nog kaartjes voor dance-evenementen aan sigarenwinkels en Free Record Shop. Per 1 juli dit jaar stopt ze daarmee.

Steeds vaker worden er voor kaartverkoop alternatieve kanalen gezocht, zoals verkoop via internet. Het Nijmeegse poppodium Doornroosje maakte twee jaar geleden als een van de eersten bekend de kaartverkoop via de eigen website te regelen. En sinds vorige maand verkoopt Utrechts poppodium Ekko e-tickets voor al haar concerten via de eigen site.
Henk Schuit, algemeen directeur van Ticketonline: “Onze samenwerking is inderdaad een stap tegen de trend in. Maar wij willen graag een complete kaartenboer zijn.”

“Vanaf het moment dat Ticketbox bekend maakte te stoppen, is er contact geweest tussen Free Record Shop en Ticketonline,” legt Johan van Hees uit. Hij is algemeen directeur van Free Record Shop. “Wij zijn nu al een grote speler op het gebied van ticketing voor dance-evenementen. Maar we hebben het idee dat er ook met de fysieke verkoop nog een slag te maken valt.”

Die slag zit hem volgens Van Hees in de verkoop aan jonge mensen die geen creditcard hebben om via internet kaartjes te kopen. “Maar ook vriendengroepen die allemaal geld bij elkaar leggen en één iemand naar de platenzaak sturen om kaartjes te kopen,” aldus Van Hees.

“Natuurlijk,” beaamt Schuit, “ik snap ook wel dat de internetverkoop aan de winnende hand is. Die ontwikkelingen houden we ook scherp in de gaten. En alle kaarten zullen, net zoals nu via de website van Ticketbox, straks ook via de website van Free Record Shop te koop zijn.”

Nu op 3voor12