Party-organisatie Club Risk voorkomt op het nippertje executieverkoop Party-organisatie Club Risk voorkomt op het nippertje executieverkoop

Risk Agency heeft in overleg contracten met Nederlandse dj’s opgezegd

Party-organisatie Club Risk voorkomt op het nippertje executieverkoop

Risk Agency heeft in overleg contracten met Nederlandse dj’s opgezegd

Afgelopen week kon party-organisatie Club Risk maar net een openbare verkoop van haar kantoorinventaris voorkomen. Een belastingschuld werd op het nippertje toch nog voldaan. Consequentie van de financiële problemen is wel dat Club Risk zich voortaan gaat richten op advisering en kleinere evenementen. Ook zal de agency-tak geen Nederlandse dj’s meer boeken. Risk directeur Mike Richters: “We blijven doorvechten”.

Risk Agency heeft in overleg contracten met Nederlandse dj’s opgezegd

Afgelopen woensdag stond er in de krant Het Parool een kleine advertentie die opkopers moest trekken naar een openbare verkoop van kantoorinventaris. Het bedrijf in problemen was party-organisator Club Risk. Op last van de belastingdienst werd een executieverkoop aangekondigd van ‘een bedrijfsinventaris, waaronder een zestal computersystemen en printers’. Maar de kantoorinrichting staat er nog. De openbare verkoop werd op het laatste nippertje voorkomen, omdat Club Risk toch nog uit eigen middelen de schuld op kon hoesten. “Het is geen geheim dat we een zwaar jaar achter de rug hebben”, bekent Club Risk directeur Mike Richters. De precieze hoogte van de belastingschuld wil hij niet kwijt, maar ‘het was niet een bedrag, dat we zo uit onze achterzak konden betalen’. Club Risk heeft de afgelopen tijd al een ingrijpende reorganisatie achter de rug. Van de oorspronkelijke zeven werknemers zijn er nu nog vier over. Richters wijt de financiële problemen bij Club Risk aan de crisis in de dancewereld, waarin de sponsorbudgetten en de kaartverkoop daalden, terwijl de kosten stegen. Toch steekt hij ook de hand in eigen boezem: “We hebben te veel als echte liefhebbers gehandeld, maar keuzes gemaakt die commercieel niet verantwoord waren. Ik denk wel dat het business model moet veranderen. Het kan in 2005 niet meer zo zijn dat een promotor een club huurt. De toekomst ligt in nauwere samenwerking met de club om de kosten te delen.” De dj boekings-tak Risk Agency zal in Club Risk geïntegreerd worden. Club Risk zal nog wel boekingen verzorgen voor buitenlandse acts als Masters at Work, Louie Vega en Joey Negro, maar in overleg niet meer voor Nederlandse dj’s. Richters: “De Nederlandse boekingen leverden in het algemeen zakelijk gezien relatief te weinig op in verhouding met de hoeveelheid tijd die ze kosten.” Dj's Roog en Eric de Man zijn overigens een paar maanden geleden zelf al weggegaan van Risk Agency. Club Risk zal zich voortaan noodgedwongen op kleinere evenementen richten. Dat betekent naast losse feesten ook de zondagen in de Amsterdamse clubbar Jimmy Woo en de maandelijkse Funk’d avonden in het Amsterdamse Panama. Ook zal Club Risk zijn sinds 1994 opgebouwde expertise inzetten voor merken als Coca-Cola, Bacardi en Diesel. Richters: "We blijven doorvechten, omdat we nu weer goede hoop hebben.”

Nu op 3voor12