Eind 2004 lanceerde concertorganisator Mojo haar eigen gratis tijdschrift, bedoeld als service of cadeautje aan de concertbezoeker. Het blad verscheen twee keer bij uitgeverij De Rebellenclub. Die samenwerking is nu beëindigd. Mojo-woordvoerder Jan Willem Luijken: “Mojo’s Music Magazine werd gemaakt door de mensen van DJ Broadcast Magazine, maar die zijn naar een andere uitgever gegaan. Ze hebben geen tijd meer om ook nog ons blad te schrijven.” Volgens Luijken is Mojo zeer tevreden over de eerste twee edities.
Mojo heeft het tijdschrift inmiddels ondergebracht bij uitgeverij Sanoma. De muziekredactie van Nieuwe Revu zal met een vijftal freelancers zich ontfermen over Mojo’s Music Magazine. Luijken: “Wij vonden dat Revu goed aanvoelde. Het blad zal weinig wijzigen. Het formaat en de distributie blijven hetzelfde. Of het kenmerkende toontje van Revu overgenomen wordt, ligt nog open.”
Sanoma heeft wel ideeën om de formule van het gratis blad te versterken. Marketing manager Jan Paul de Wildt: “Inhoudelijk was de kwaliteit voldoende, maar qua uitstraling zijn er wel verbeterpunten. De Rebellenclub schreef het te veel vanuit de hoek van een vakblad. Terwijl het juist voor alle concertbezoekers is: van Laura Pausini tot Rammstein.” Volgens De Wildt komt de nadruk op muziekbelevenis komen te liggen. Daarbij wil hij gebruik maken van de sandwichformule: lichte en zwaardere onderwerpen wisselen elkaar af. Ook komen er meer vaste rubrieken in het blad. “De bravoure en uitstraling die Nieuwe Revu kenmerken, komen terug in Mojo’s Music Magazine.”
Nieuwe Revu is met Mojo in gesprek over nieuwe ‘live muziek-initiatieven’. Beide partijen kunnen nog niet aangeven wat dit nu precies in gaat houden. De Wildt: “Je kunt hierbij denken aan specials in Nieuwe Revu rondom festivals en concerten. Hiervoor zijn we op zoek naar vooruitstrevende iniatieven, zoals Rotterdam Import vorig jaar.” De Wildt stelt dat de journalistieke onafhankelijkheid hierbij niet in het gedrang komt.
De eerste Mojo’s Music Magazine nieuwe stijl komt in maart uit.
Mojo's Music Magazine naar Nieuwe Revu
Uitgever Sanoma: “Bravoure en uitstraling van Revu in blad Mojo”
Mojo’s Music Magazine gaat op de schop. Het gratis tijdschrift op broekzakformaat, dat twee keer is verschenen bij uitgeverij De Rebellenclub, wordt voortaan gemaakt door de muziekredactie van Nieuwe Revu. Marketing manager Jan Paul de Wildt zegt dat Mojo’s Music Magazine de bravoure en uitstraling van Nieuwe Revu meekrijgt. “Het blad werd te veel uit de hoek van een vakblad geschreven.”