LL17: Moeilijk zappen bij Tove Lo live

Zweedse hits maken nog geen hitshow

Ze heeft waarschijnlijk meer hits dan de meeste headliners op Lowlands, de Zweedse zangeres Tove Lo. Het is waar ze goed in is, keiharde pophits schrijven. Niet voor niets zat ze in het schrijversteam van het groootste hitkanon ter wereld, Max Martin. Nog voordat ze zelf doorbrak, schreef ze hits op bestelling voor de grote popsterren.

Het zorgt ervoor dat er buiten de Bravo nog mensen staan. Ongeveer elk nummer kun je je verbazen: oooh, is die ook van haar! Hook na hook, drop na drop, refreinen die je in een paar seconden kunt meezingen. En dan ook nog messcherpe producties, vol verplichte ingrediënten van deze tijd: tropicalhouse, ondiepe deephouse, gekke Skrillex geluidjes en meer. Allemaal schijnbaar moeiteloos aan elkaar gevlochten in nummers die bij eerste keer luisteren al overkomen als een hit.

Nog los van dat ze live wat dunnetjes klinkt en het er bij haar elektronische band ook niet van af spat, blijkt dat optreden toch echt wat anders is. Of beter, dat een goede show iets heel anders is dan goede hits schrijven. Op de radio zijn al die productionele trucs en al die hooks een manier om op te vallen tussen alle andere muziek. Een uur aan dit soort nummers is dodelijk vermoeiend. Op Spotify kun je gewoon doorzappen naar het volgende nummer. Op Lowlands kun je gewoon weglopen.  

HET MOMENT:
Halverwege de show grijpen her en der wat mannen elkaar bij de schouders. Hier zijn ze duidelijk voor gekomen. Tove Lo teast al even met de rand van haar topje en hop, ze flasht haar borsten. Het internet heeft inmiddels ook lucht van haar missie om vrouwelijke seksualiteit net zo vanzelfsprekend te maken als de mannelijke, en tegelijk zo het #freethenipple te propaganderen.

Meer Lowlands? Check ons dossier voor heel veel verslagen en video's.

#news
Laatste nieuws en artikelen van 3voor12