Mr. Love & The Stallions tussen de spijkerbroeken Mr. Love & The Stallions tussen de spijkerbroeken

Instore in Bijenkorf Enschede is eerste van 6 optredens

, Tekst: Daisy Oosterbaan Foto's: Marieke Waalwijk,

Mr. Love & The Stallions tussen de spijkerbroeken

Instore in Bijenkorf Enschede is eerste van 6 optredens

Tekst: Daisy Oosterbaan Foto's: Marieke Waalwijk, ,

Een ware verrassing op zaterdagmiddag 15 november 2008 in de Enschedese Bijenkorf. Die middag vond er namelijk een instore van de Utrechtse band Mr. Love & The Stallions plaats in dit warenhuis. Het nietsvermoedende winkelpubliek kreeg te maken met een optreden tussen de spijkerbroeken.

Instore in Bijenkorf Enschede is eerste van 6 optredens

De band had al een aardige naamsbekendheid verworven doordat hun single ‘Fill Me Up’ wordt gebruikt in de reclame voor Lipton Tea. De band is echter meer dan slechts “een band die leuke muziek voor een thee-reclame maakt.” In het oosten des lands wisten ze zich in eerste instantie al te bewijzen op Geuzenpop, waar zij een goede set speelden en daarmee veel nieuwe fans wisten te werven. Behalve Utrecht en Overijssel raken ook andere delen van het land steeds meer overtuigd van de band. Dit blijkt uit het feit dat 3FM de band heeft verkozen tot Serious Talent. De clip die bij “Fill Me Up” hoort is inmidels ruim 40 000 keer bekeken op Hyves, waar tevens de single gereleased is. Het album dat gepromoot wordt tijdens de reeks instores is het album ‘Cruel Art of Gossip’. Dit album bracht de band uit in september 2007 en werd door vele muziekliefhebbers gewaardeerd. De cd werd opgenomen door producer Remko Schouten, hij deed ook de cd’s van onder andere Caesar en Bettie Serveert. De nummers van het album ‘Cruel Art of Gossip’ liggen lekker in het gehoor en dus is het ook helemaal niet vreemd dat de instore-actie uiteindelijk wel een succes te noemen was. De instore in Enschede is de eerste in een reeks van 5 optredens in de Bijenkorf. Er staat een heus podium in de Chill-out afdeling van het warenhuis en er hangt een poster voor de ingang met daarop de tijden waarop de band speelt. Niet te missen dus. 
 De band speelt drie sets tussen 2 en 4 uur. Het allereerste wat opvalt na het optreden op Geuzenpop is dat de band een nieuwe bassist heeft. De Engelsman Max Faulkner blijkt een aanwinst voor de band, zijn inbreng past zeker bij het geheel. 
 Het is niet bij iedere set even druk maar vooral bij de laatste set blijven de mensen geïnteresseerd staan. Voorzichtig schudt het publiek mee met hun hoofd en hier en daar verschijnt een voorzichtige glimlach. Mr. Love & The Stallions doet het gewoon alweer en wint weer nieuwe harten voor zich in Enschede. Tijdens en na het optreden verkoopt de cd aardig goed en de juist geworven fans kunnen niet wachten om hun exemplaar te laten signeren. Naast de instore in Enschede zal de band ook nog instore houden in de plaatsen Eindhoven, Rotterdam en Utrecht en hebben ze op 16 november in Den Haag opgetreden.


nu op 3voor12