CD-Recensie: “Boobs, butts, beer & shit”, Trailer Trash Tremblers

Échte texaanse rock?

Thomas Meeuwis, ,

Met namen als Clayton 'The Axeman' Curtis en Billy Bob Hackensaw steken de Trailer Trash Tremblers hun overtuiging niet onder stoelen of banken. Het gaat hier om onvervalste amerikaanse hillbilly rock&roll. De eerste CD van het trillende viertal is al weer een paar maanden uit, maar kwam recentelijk op het bureau van 3VOOR12/Overijssel terecht. En dan zijn wij natuurlijk niet te beroerd om er onze mening op los te laten.

Échte texaanse rock?

Zelden komt er een schijfje als dit binnen in de brievenbus van ondergetekende. Het debuut van de Trailer Trash Tremblers ziet er goed uit: Mooi hoesje, gaaf bandlogo, alleen een boekje erbij had misschien leuk geweest, al staat de nodige info ook op het hoesje. Maar goed, nog belangrijker is de muziek, en ook dat klopt allemaal als een bus. Het rockt als de beesten, de gitaren klinken super, de ritmesectie stuwt als een m*th*rf*ck*r, de frontman beschikt over een behoorlijk indrukwekkende howl, en alles klinkt alsof het zo uit Texas overgewaaid zou kunnen zijn. Maar dat is het helaas niet, en dat is waar de laars wringt: Hadden ze een beetje meer bij Nederlandse bodem gebleven, dan hadden ze meer dan een gave live-band met een redelijk debuut kunnen zijn. De teksten (en songtitels als “Texas Girls”) die doen vermoeden dat het om 1 grote grap gaat. Ondergetekende woont lang genoeg in Twente om te weten dat hier amper Texaanse vrouwen dan wel meisjes te vinden zijn, en laten we met z’n allen hopen dat de band niet te veel met geweren te maken krijgt, laat staan dat ze ooit “The Wrong side of a gun” in hun gezichten gedrukt krijgen. Maar zolang ze het gewoon over tieten, bier en hamburgers hebben, mogen ze gerust nog een paar langspelers op de wereld loslaten.