CD-Recensie: De energie van Wreckyard

Dawn, stevig en meeslepend

Chantal Pas, ,

Er is een nieuwe cd uit van Wreckyard. Deze Enschedese punk-rock band heeft de laatste jaren een volwassen en herkenbare sound ontwikkeld. De nieuwe plaat Dawn bruist van de energie. Gaat dat horen!

Dawn, stevig en meeslepend

Wreckyard is een van Nederlandse grond afkomstige band uit Enschede. Hun muziek wordt getypeerd door pakkende pop-punkrock: de stevige drums, scheurende gitaren en heldere vocalen maken het tot een melodieus geheel. Wreckyard werd eerder al genoemd in het rijtje van Greenday, The Offspring, Weezer en Blink-182, en is gegroeid. Dawn, geproduceerd door Clueless- zanger Tim van Doorn, is het debuutalbum van de band dat op 16 februari dit jaar werd gepresenteerd. Deze is opgenomen in de Excess Studio’s te Rotterdam en Nightsky Studio’s te Graes (DE). Zoals de heren van Wreckyard al eerder in een interview met 3voor12 te kennen gaven, staat het album vol met mooie liedjes gecombineerd met de pakkende punk-sound en af en toe scherpe teksten. Op het album is te beluisteren hoe de heren zich in de afgelopen drie jaren ontpopt hebben tot een band met een stevige volwassen sound in het punk-rock genre. De twaalf tracks blijven, met de sterke herkenbare sound, van begin tot einde boeien. De up-tempo nummers als “Left of the P.A.” en “Just A Messenger” knallen werkelijk uit de boxen. “Price of Admission” daarentegen kenmerkt zich door de nadruk op mooie vocalen en het even zo mooie akoestische geluid. Kortom, een eigen stijl, afwisseling, sterke, soms wat scherpe teksten hebben gezorgd voor een knallende plaat waar de energie vanaf straalt!