Dear Omen heeft het afgelopen jaar op het label van La Kamarade hun entree gemaakt in de muziekwereld. De zwaarhartige postpunkband heeft dat gedaan met hun EP The S Tapes.
Wat direct al opvalt bij de EP is dat de band soms doet denken aan de illustere Siouxsie And The Banshees. De naam van de EP verwijst naar de nieuwe fase die de band doormaakt. Nadat de nieuwe drummer, Jimi van Egmond, zich bij vocaliste Fay Ruza en bassiste Emma Paulissen heeft gevoegd, besluiten ze de 's' uit hun naam te laten vallen en noemen ze de EP toepasselijk The S Tapes. Inmiddels is het artikel over hun optreden in Paradiso daar uiteraard ook al op aangepast, want de ‘s’ is daar ook verdwenen.
De EP is samengesteld uit het nieuwste deel van de discografie van de band. De mix tussen krautrock, postpunk en wat hardrock elementen zorgt voor een interessante melange. Deze genres worden vooral gedomineerd door mannen. Tel dan het feit op dat leadzangeres Fay door de hele EP heen met verschillende feministische thema’s speelt wat het nog interessanter maakt. En ook scherp, want dat kun je ook oer Dear Omen wel zeggen.
Deze activistische ondertoon is direct merkbaar in Use Me, Darling. Waar de titel iets heel anders impliceert dan de muziek of de tekst. De energie, samen met de agressieve instrumentatie, geeft je een idee van wat de band werkelijk probeert over te brengen. Als Dear Omen die bladzijde omslaat naar dit nieuwe hoofdstuk waarin twee vrouwen de conventies leiden en op die manier de denkwijze en vooroordelen het publiek probeert uit te dagen. Dear Omen is volwassener geworden.