Het optreden is ter gelegenheid van onder meer het album Sunflower Child. Haar naam Cézanne heeft ze gekregen van har ouders en is haar tweede naam. Vernoemd naar de Franse schilder en dat is te merken in de muziek die Cézanne maakt. Schilderen met muziek zoals ze zelf zegt. Ze is geboren en getogen in Hilversum, maar voor haar opleiding gaat Cézanne naar Amsterdam om te studeren aan de Universiteit van Amsterdam. Naast het maken van muziek is Cézanne ook werkzaam als filmmaker. De belangstelling voor het maken van films is niet vreemd voor Cézanne. ,,Ik denk dat het misschien ook wel te maken heeft met het feit dat mijn vader videograaf is en ik ben er al vroeg mee in contact gekomen. Toen ik een jaar of vijftien was, kregen we van die schoolprojecten en -opdrachten dat we films gingen maken en ik ging ‘all out’. Ik was dagen lang aan het filmen en aan het editen en ik kon echt in een hele mooie hyperfocus terecht komen en ik dacht ja dat is echt iets voormij. Het is supervet, maar het ging wel altijd over maken en ik vond dat wel het allerleukst ervan”, zegt ze over dit werk. Ze heeft ook iets met filmmuziek. Cézanne is een liefhebber van de muziek die bijvoorbeeld zit bij Japanse animatiefilms en dan vooral die van Joe Hisaishi die de muziek maakt bij de filmmaker Hayao Miyazaki.
Hoewel zij in het echt als Puck van Biemen door het leven gaat, gebruikt ze haar tweede naam Cézanne om haar muziek onder de aandacht te brengen. Zo ook op de avond van haar optreden die ze 21 juni heeft gegeven in het Hilversumse De Vorstin. Niet helemaal vreemd, want Cézanne is opgegroeid in de plaats waar bijna alle omroepen zijn gevestigd.
Muziek en film
Liefhebber van Japanse animatiefilms
Volgen van het licht en bewegen door moeilijke tijden
‘In iedereen zit wel creativiteit’
Er zit een verhaal aan de titel Sunflower Child van het album. ,,Het gaat over het innerlijke kind en deze hervinden en terugkeren er naar toe. Het is een symbool voor het volgen van het licht van de zon om ook al kan het soms donker voelen, maar dan toch altijd met het hoofd richting de zon. Het is het bewegen door moeilijke en donker tijden en vanuit die reis weer terugkeren naar het innerlijke kind en naar het kind dat vrolijk is, speels en zachtheid en in iedereen zit wel creativiteit en fantasie. Vandaar Sunflower Child”, vertelt Cézanne. Als kind zelf vertelt ze ook dat ze zich wel eens heeft laten zien als een vrolijk gek heksenkind. Misschien dat juist daarom er heel veel van Cézanne als kind in het album zit. In aanloop naar het album toe en naar deze avond van het optreden heeft Cézanne nog de twee singles Safety Measures en het titelnummer uitgebracht. Er moet nog iets te raden overblijven, want het hele album verschijnt pas op 11 juli.