De zaal is goed volgelopen met voornamelijk 40-plussers, wanneer om 21.15 uur het geluid van een tikkende klok door de speakers klinkt. Zodra de dreigende “elephant sound” inzet herkent iedereen meteen ‘No Son of Mine’, de Genesis-hit uit 1991. Wilson verschijnt met gebalde vuisten op het podium en heeft zijn eerste applaus direct te pakken. Als tweede nummer gooit hij er opnieuw een Genesis-klassieker tegenaan: de protestsong ‘Land of Confusion’. Door de dubbele gitaren krijgt het nummer een stevig rockende uitvoering en de zaal mag meteen aan de slag met de overbekende “oh-ho-ho’s”.
Het eerste rustpunt draagt de toepasselijke titel ‘Take It Slow’, de opener van Wilsons soloalbum Chasing Rainbows uit 2013 met een saxsolo van multi-instrumentalist Marcin Kajper, gevolgd door de schitterende Stiltskin-rockballad ‘Lemon Yellow Sun’. Deze nummers worden door het uitbundige publiek met nagenoeg evenveel enthousiasme ontvangen als de covers. In het half uur dat volgt passeren onder andere de Genesis-klassiekers ‘That’s All’ en ‘The Carpet Crawlers’, evenals een bijzonder sterke Peter Gabriel-cover van ‘In Your Eyes’ waar Wilsons stem volledig tot zijn recht komt. Ook gaat de zaal los op de Stiltskin-rocker ‘Inside’, dat in 1994 mede dankzij een spijkerbroekreclame in ons land zelfs de top 10 bereikte.
Pas na drie kwartier verschijnt met ‘Makes Me Think of Home’ het tweede echte solonummer. Dit bijna acht minuten durende titelnummer van Wilsons zesde soloalbum uit 2016 is een krachtig midtempo-epos met duidelijke progressieve-rockinvloeden, compleet met solo’s op dwarsfluit, saxofoon en gitaar. De zaal luistert zichtbaar geboeid, en het nummer toont overtuigend aan dat Wilson veel meer in zijn mars heeft dan het vertolken van uitstekend gebrachte covers.
Sinds zijn korte periode als frontman van Genesis put Wilson geregeld uit dat repertoire, en zo vervolgt hij zijn set met twee nummers van Phil Collins, de man die hij destijds opvolgde. ‘Another Day in Paradise’ en ‘In the Air Tonight’ weten echter niet echt te imponeren. Dat doen wél de krachtige uitvoeringen van ‘Congo’ en ‘Calling All Stations’, afkomstig van het Genesis-album dat hij in 1997 samen met Tony Banks en Mike Rutherford opnam en de daaropvolgende fraaie versie van ‘Follow You, Follow Me’.