Het Drentse Rum & Skunk mag vanavond het voorprogramma verzorgen. De groep bestaat uit drie rappers die zeer enthousiast op het podium staan. Het geluid is duidelijk beïnvloed door Nederhop acts als Opgezwolle en Jawat! Qua enthousiasme zetten de heren een zeer degelijke show neer. De vaak simplistische refreintjes mogen echter nog wat verder worden uitgewerkt.
Vervolgens is het tijd voor KRS-One die verrassend op tijd begint. Om klokslag tien uur loopt de rapper het podium op. Gekleed in een rastamuts en met een ontzettend enthousiaste houding weet hij gelijk de sfeer te zetten. Zijn beats knallen de zaal in en goed verstaanbaar laat KRS-One zijn kunsten horen. Tijdens de eerste minuten passeren meteen klassiekers als Sound Of Da Police en Step Into A World de revue. Nummers waarbij Simplon even te klein lijkt te zijn. Het is daarbij vet om te zien dat de rapper er regelmatig een spontane freestyle doorheen gooit.
Helaas worden deze momenten al snel overschaduwd door irrelevante acties. Zonder reden begint KRS-One op het podium t-shirts te beschilderen, gooit hij tennisballen de zaal in en begint uitgebreid met het uitdelen van handtekeningen. De show verliest echt zijn vaart als hij naar de merchandise tafel loopt om zijn verschillende producten aan te prijzen. Tegen die tijd beginnen de regelmatige opduikende, vaak kinderlijk eenvoudige, freestyles ook te irriteren. Wanneer KRS afsluit met sterke versies van de Boogie Down Productions nummers is het enthousiasme van het begin van de avond duidelijk weggestroomd.
KRS-One is een rapper die aan de wieg van hiphop stond en zich daarbij altijd heeft afgekeerd tegen de commerciële aanpak van hiphop. Vanavond kan er echter geconstateerd worden dat KRS-One zelf een sell-out geworden is. De show lijkt een omlijsting voor het bevorderen van zijn merchandise verkoop.