Waar en wanneer hebben jullie de videoclip opgenomen?
“We hebben de foto's voor het stopmotion-deel van de clip geschoten op het Groezrockfestival in België in april 2012. Het beeldmateriaal van de band en het (dieren)publiek is geschoten in de keuken van collectief eetcafé De Klinker (onderdeel van De Grote Broek) in Nijmegen op een maandagavond in september.”
Hoe zijn jullie op het idee gekomen om de video te maken zoals hij is geworden?
“Het idee was eerst om een vegetarischeworsteneetwedstrijd te houden en die te filmen. Van daaruit zijn we verder gaan denken en kwamen de ideeën van de dierenmaskers. Toen we hoorden dat onze goede vriend Etjen met Just Like Your Mom Catering op Groezrock zou staan, besloten we daar foto's voor stopmotion te maken van mensen die vegaburgers aan het eten waren.”
Is er nog iets leuks, spannends of bijzonders voorgevallen tijdens de opnames?
“Het was voor ons een behoorlijk experiment. We hebben alles zelf voorbereid en met behulp van twee vrienden gefilmd en uiteindelijk geëdit. Maar alles is goed gelukt. Om het nummer ongeveer vijftien keer te playbacken voor een clip was onwennig voor ons. Maar het moge duidelijk zijn dat het bijzonder leuk was om mensen te vragen met dierenmaskers te dansen.”
Wat waren de kosten van de videoclip? Hoe hebben jullie deze gefinancierd?
“125 Euro waren de kosten voor de dierenmaskers, onze beste vrienden vragen en een spiegelreflexcamera regelen kostte 0 euro, eten en drinken voor de gezellige sfeer tijdens de opnames in de keuken ongeveer 50 euro. En tickets voor Groezrock hadden we toch al.”
Wie is/zijn de maker(s) van de videoclip?
“Wijzelf met behulp van twee goede vrienden, Elco en Ruud, die hebben gefilmd. De foto's op Groezrock hebben we zelf gemaakt. Het editen hebben we zelf gedaan met wat feedback van vrienden.”