Het publiek in Extrapool varieerde van echte Nomi-fans ("We hebben voor de film nog een LP van Klaus gedraaid om in de stemming te komen") tot echte Nomi-leken ("Ik hoorde dat er wat optredens waren met gratis eten"). Deze optredens bestonden uit covers, interpretaties of door Nomi geïnspireerde nummers. Het Nomi-buffet (Nomi was bij zijn vrienden erg geliefd om zijn eigen 'Deutsche Torten' en gaf in NY zelfs taartenbakperformances) werd geopend met een noise-oratie door Tim/Ralph/Olivier waarbij ook een skateboard werd bespeeld.
Pierre Peters gaf vervolgens een aandoenlijke imitatie van onder meer het op een aria van Purcell gebaseerde 'Cold song'. Hoewel het optreden een hoog Idols-voorrondegehalte had, sleepte hij toch nog een toegift eruit. Ook Kania Tieffer leek auditie te komen doen. "My name is Kania and I'm 24 years old." En ik doe een lieveheersbeestje na, had ze ook nog kunnen zeggen. Het is aan deze guitige outfit te danken dat haar rammel-electropunk toch nog enig opzien baarde.
Puyo Puyo leek net als Nomi 'from outer space' te komen met zijn marsmannetjespak. Zijn cyberelectrobliepjesversie van 'You don't own me' was te volgen op een karaokescherm en werd al luidkeels meegeschreeuwd. Ook de belg Bruno Coeurvert gaf Nomi met enkele orgelsamples, mimimal elektronica en aangename zang een succesvolle update. Kunstenaar Messieurs Delmotte, samen met organisator Hilde de Bruin mastermind achter dit event, gaf al meteen toe niet te kunnen zingen. Maar dat gaf ook niet. Samen met Frau Störung von Traum liet hij zien dat zelfs fietslampjes kunnen wedijveren met operazang.
Tussen al dit olijke vermaak was er ook ruimte voor een serieuzere noot uit Nijmegen: dreigende orgeldrones van Hitmachine's frontman Pieter Kock met gesproken woord van dj Meeuw. Ondanks dat de beide heren gehuld waren in het clowneske uniform van Nomi viel er een beklemmende sfeer die aanvoelde alsof je aan het eenzame sterfbed van Klaus Nomi zelf stond. Rising electrostar Felix Kubin speelde slechts één cover. "Ik had er wel meer voorbereid, maar de nacht voor het optreden heeft Nomi's geest me doorgegeven dat ik er slechts één moest doen."
Hoewel de meeste optredens niet langer dan tien minuten duurden, speelde afsluiter Kubin gelukkig nog veel van zijn eigen 'Idiotenpop'. Op de afterparty in de Plak draaiden dj's Damiboy, Meeuw, Eva en Hitmachine de weirdste pareltjes uit de electro, swing, NDW, reggae en cheesy popgeschiedenis. De stemming zat er goed in, maar de dansvloer stormde pas echt vol als er een nummer van Klaus Nomi werd gedraaid. Toevallige voorbijgangers kwamen met open mond binnenvallen, om vervolgens met een Klaus Nomi-button aan te sluiten in de Nomi-manie.
Het lijkt dus nog niet te laat voor een revival. Wie weet kan Nomi in Nederland alsnog uitgroeien tot een cultfiguur uit de jaren '80. In Extrapool en de Plak was hij in ieder geval voor één dag een held.