Daarnaast blijft er natuurlijk plaats voor oude troeven. Eentje daarvan is de smaakmaker ‘Underwear’, die al vroeg in de set voorbijkomt. Ander foefjes zijn de korte powercover van Metallica’s “Battery” en de tussentijdse grunts van de frontman, die ook op bijval van het publiek kunnen rekenen. Oude tracks als ‘Tommy-Gun’ en ‘Full Steam Spacemachine’ zetten de zaal op zijn kop, maar dat doen ook nieuwere nummers als ‘Everybody Wants To Be An Astronaut’ (met uiterst meezingbare gitaarriff) en de titeltrack van het laatste album ‘Weekend Man'. Een massaal stuiterend publiek is het gevolg. Niet zo verwonderlijk, want ‘Weekend Man' gaat volgens Grahn over “that moment when you get two beers instead of one. About not going to bed around nine, but at ten. But most of all: this song is about you!”.
Omdat de show van Royal Republic zo goed in elkaar steekt zijn muzikale slippertjes makkelijk vergeven. Ze beschikken over de humor en spontaniteit van een Danko Jones, en spelen met de energie en aanstekelijkheid van The Hives. Toch blijft het een trucje dat eronder lijdt als het te lang doorgetrokken wordt. De toegift begint spannend met ‘Here I Come (There You Go)’, maar de koek raakt behoorlijk op als ze het eentonige ‘Follow The Sun' spelen. ‘Baby’ zorgt voor een laatste opleving, maar dan is het ook echt klaar. Langer dan een uur spelen lijkt toch net iets te lang voor Royal Republic. Desondanks is deze zogenaamde comeback zeer vermakelijk. Het is toegankelijke rock met een hoog entertainment-gehalte en ondanks de soms gerecyclede trucjes mag dat de pret voor zowel Royal Republic als het publiek niet drukken.
Gezien: Royal Republic en Aaron Buchanan & The Cult Classics, op 30 november 2017, in de Effenaar.