Max Meser komt het podium op en meteen is de Kleine Zaal stil. Hij speelt deze zondagmiddag solo met zijn gitaar en bij enkele nummers maakt hij gebruik van zijn kazoo en mondharmonica. Meser is een dunne, lange jongeman met een skinny jeans, wijde blouse en een opvallend ‘Beatles’ (of Justin Bieber)-kapsel.
Wanneer Meser zingt zou je bijna vergeten dat je naar een aan de Costa Brava opgegroeide muzikant luistert, zijn stemgeluid lijkt namelijk erg op dat van Britse zangers als Jake Bugg en Miles Kane. Zijn gitaarspel daarentegen wordt in zijn bio perfect omschreven als “kristalhelder jingly-jangly”. Rock ’n’ Roll met hier en daar een country/folk randje.
Minder aan het optreden is het geluid, wat overigens niet aan Max Meser ligt. Op de stem van Meser wordt overdreven veel galm gezet, tot lichte irritatie van de muzikant. Hij zegt hier dan ook iets van tussen twee nummers door. Hierna is de echo minder, maar nog steeds aanwezig.
Interessant is de cover die Meser speelt: ‘Lili Come Near Me’ van Penny Wise, de Amsterdamse band van de oom van Max Meser. Daarnaast speelt hij enkel eigen nummers, sommige voorzien van duidelijke hooks en gitaarriffs. ‘What Is The Reason’ is bijvoorbeeld een lekker luisterliedje, mede door het grappige geluid van de kazoo die halverwege het nummer de zanglijn overneemt.
Max Meser brengt de songs met volle overtuiging. Het publiek waardeert de muziek en de oprechte singer-songwriter enorm, hij ontvangt dan ook een daverend applaus wanneer hij, ietwat ongemakkelijk, na zijn laatste nummer het podium afloopt.
Gezien: Max Meser. Mezz Kleine Zaal, zondag 8 februari 2015.