En de winnaars zijn...

3FM Awards 2011

Tekst: Anne Caroline Slump | Beeld: Tomek Witfield ,

De jaarlijkse 3FM Awards zijn uitgereikt. Het zijn de luisteraars van 3FM die ieder jaar opnieuw bepalen wie de radioprijzen winnen. Een half miljoen luisteraars brachten de afgelopen weken driftig hun stem uit en de genomineerden voerden net zo bloedfanatiek campagne om die award binnen te kunnen slepen. 3VOOR12/Amsterdam is er bij en doet verslag van een avond vol muziek en gezelligheid.

3FM Awards 2011

Heel Nederland Popmuziekland heeft z’n mooiste jasje weer uit de kast getrokken en staat driftig de (muziek)wereld te verbeteren daar waar de drank uitgeserveerd wordt. Het leven kan zo simpel en mooi zijn op een doordeweekse dag in de Gashouder in het Amsterdamse Westerpark.

Go Back To The Zoo breekt als openingsact praktisch de tent af en verrast een ieder door het nummer Electric op te voeren samen met Waylon, Laura Jansen, Spike, Pablo en Benjamin Herman. Hij die beweert dat popmuziek dood is komt vanavond wat ons betreft toch echt van een koude kermis thuis. Go Back To The Zoo, Caro Emerald en De Jeugd Van Tegenwoordig bewijzen wel degelijk, met ieder twee awards op zak, dat popmuziek meer dan springlevend is. Niet verrassend uiteraard dat deze drie er met de meeste prijzen van door gaan, dik verdiend echter des te meer.

Jacqueline Govaert en Laura Jansen bundelen tot groot genoegen van het publiek hun krachten en zingen samen de sterren van de hemel met het lieflijke nummer Single Girls. Ook de mannen van De Jeugd Van Tegenwoordig mogen niet ontbreken op het podium. De heren, die constant in hun briljante rol als rasentertainers en bijdehante klojo’s blijven, worden zoals altijd luidkeels toegezongen door het publiek. Anderhalf uur lang worden alle aanwezige liefhebbers gevoed met optredens van onder andere Blof, Handsome Poets, Tim Knol, en Guus Meeuwis. Het bier vloeit rijkelijk en het publiek springt dankbaar en uitbundig mee op de deuntjes van Neerlands trots. Guus Meeuwis mag het licht op gepaste wijze uitdoen in de Gashouder en na afloop van de awardshow denderen alle gasten, artiesten en genodigden ontspannen door naar de Westerunie waar tot in de kleine uurtjes doorgefeest wordt.

'The day after' vliegen de katers en sterke verhalen ons op twitter letterlijk om de oren en vraagt men zich collectief af hoe groot de vrachtwagen is geweest die over hen heen is gereden. Het was er dus bij uitstek weer eentje voor in de boekjes!

Hier een overzicht van alle winnaars:

Serious Talent Award: Handsome Poets
Schaal van Rigter: A Silent Express - Will I Be Around