De zegetocht van NON Records in 365 dagen

Productief label zet de bloemetjes buiten in de Melkweg

Tekst: Nagiib Silver | Beeld: Vanya Pieters ,

Begin 2010 start de vriendengroep rondom labeleigenaar Bear Damen NON records. Na een succesvol jaar is het ook tijd voor een eerste compilatiealbum met exclusieve tracks, demo's en niet gereleaste NON Records nummers. In de Melkweg wordt het jaar live gevierd met champagne en een hoop gasten.

Begin 2010 start de vriendengroep rondom labeleigenaar Bear Damen  NON records. Na een succesvol jaar is het ook tijd voor een eerste compilatiealbum met exclusieve tracks, demo's en niet gereleaste NON Records nummers. In de Melkweg wordt het jaar live gevierd met champagne en een hoop gasten.

De avond begint relatief rustig en het blijft tot een uur of twee een komen een gaan van bezoekers. Aan de muziek zal het echter niet liggen. BEAR die de avond opent draait een mix van opzwepende eclectisch/electro house, gevolgd door Palmbomen die je mee op een muzikale reis neemt met zijn electronische beats, Duitse voice-overs en invloeden van golden oldie Daft Punk.

Thomas Azier, een Nederlandse artiest en net als Palmbomen woonachtig in Berlijn, is de eerste live act. Met zijn zwoele stem en elektronische sound is hij een mooie toevoeging aan de line-up. Zijn live optreden maakt de ervaring een tikje anders dan de dj-sets die daarvoor te horen zijn, temeer omdat zijn muziek een element van rust bevat. Marius dj set brengt weer evenwicht in de verschillende muziek genres die voorbij komen, oldskool beats, waardige disco en electro waar je wel op moet dansen. NON Night is een absolute aanrader waar relaxed publiek en dansvloervullende muziek de boventoon voeren.

Gezien: NON Records 1 jaar, Melkweg, 22 juli 2011