Het was naar alle waarschijnlijkheid DE. LAATSTE. SHOW. OOIT. in Paradiso, werd hen toegefluisterd na het debuut in de poptempel tijdens de Amsterdamse Popprijs eind 2010. Er ging nogal wat inboedel verloren en daardoor konden ze voor hun nieuwe plaat BESTE. STUURLUI. OOIT. niet rekenen op een nieuw tijdslot. Toch hebben de heren en achtergronddames van The Don't Touch My Croque-Monsieurs een plek afgedwongen. Zou het komen door Jeroen Zijlstra, de wijze man met kaplaarzen en zuidwester, de dichtende rode draad van het optreden? Het valt in ieder geval op dat door Zijlstra de toon bij het tweede album BESTE. STUURLUI. OOIT. veel serieuzer is, een boeiende zoektocht tussen makkelijk en moeilijk.
Zanger en componist Zijlstra is vanavond soms slecht verstaanbaar maar zijn intermezzo's zijn een slimme vondst. Het album wordt integraal gespeeld en levert ruimte voor een verhaal met structuur, pauzes, ruimte voor skits en lolletjes, maar ook de ramkoers zoals we die van TDTMCM gewend zijn. Het versmelten van punk en rock met theater; die speelruimte in de popmuziek zie je in Nederland alleen nog maar bij conceptband De Kift.