2011 in beeld: Het Triggerfingergefühl van Little Trouble Kids

3VOOR12-sessie leidt naar DWDD en Triggerfinger

Robbie van Zoggel ,

Voor iedereen zich met Eurosonic/Noorderslag massaal richt op een nieuw muziekjaar, blikken we met de mooiste reportages terug op alle hoogtepunten die Amsterdam in 2011 ons te bieden had. Uit alle concerten, festivals, opnamesessies en interviews maken we een selectie. Dit keer het Vlaamse Little Troubled Kids dat de pittigste punkrock van het jaar brengt.

3VOOR12-sessie leidt naar DWDD en Triggerfinger

Soms beleef je zo'n gekke muziekavond waar je onbewust iets vaker knippert met je ogen. Gewoon omdat het zo absurd is en om te checken of dat absurde allemaal wel echt is. Dat gevoel overheerst ook als Little Troubled Kids -voorheen Boston Tea Party- optreedt in de Brakke Grond. Het duo Eline Adam en Thomas Werbrouck is al relatief lang samen, maar vanwege een geschil over de rechten van de naam Boston Tea Party noemen ze zich sinds eind 2010 Little Trouble Kids. Akoestisch komen er voor de camera al 2 speelse en ondeugende nummertjes uit de hoed, 's avonds speelt Eline het klaar om de baslijnen van de hele setlist live te tappen op een zeepkist. De punkliedjes met eigen housebeat maken het moeilijk om de zittende zaal in toom te houden.

Het optreden en de sessie zijn goed blijven hangen: meteen na het optreden staat het duo bij de collega's van DWDD en dezelfde maand wordt via Studio Brussel met Triggerfinger een cover gezongen van Rod Stewarts Do You Think I'm Sexy.

Little Trouble Kids speelt Zero One in de Brakke Grond:

Little Trouble Kids speelt Nova Express in de Brakke Grond:

Little Trouble Kids en Triggerfinger zingen Do You Think I'm Sexy: