2011 in beeld: 5 Days Off overschaduwt verkiezingen

De (politieke) barometer volgens De Jeugd Van Tegenwoordig

Robbie van Zoggel ,

Voor iedereen zich met Eurosonic/Noorderslag massaal richt op een nieuw muziekjaar, blikken we met de mooiste reportages terug op alle hoogtepunten die Amsterdam in 2011 ons te bieden had. Uit alle concerten, festivals, opnamesessies en interviews maken we een selectie. Dit keer de hoogtepunten van 5 Days Off, de jaarlijkse dansmarathon van Paradiso en Melkweg.

De (politieke) barometer volgens De Jeugd Van Tegenwoordig

Afgelopen week werden al een aantal acts bekend gemaakt voor 5 Days Off 2012 (7 t/m 12 maart). Eind deze maand zullen meer namen volgen maar vooralsnog zijn bevestigd: Gui Boratto, Ben Klock, Madeon, Monolake, Jessie Ware en The Gaslamp Killer. Bekijk hier nog eens de interviews met o.a. De Jeugd Van Tegenwoordig, electrorockband THE BENELUX en talkshowduo Kits Zonder Blog.

De Jeugd Van Tegenwoordig op 5 Days Off 2011
Woensdag 2 maart 2011. Een belangrijke dag: Nederland kiest voor vrijheid, Amsterdam kiest voor 5 Days Off. Terwijl Ferry Mingelen nog niet eens achter zijn desk zit beginnen wij alvast met een eerste analyse. De Jeugd Van Tegenwoordig spreekt. Er wordt gehuild. Bezuinigingen raken ook gearriveerde sterren, maar aan het einde van de tunnel wordt er toch weer gelachen en gefeest. Het is maar de vraag of de Jeugd ook dit jaar op 5 Days Off staat want komende maanden treden zowel Faberyayo, Vjeze Fur als Willie Wartaal op met hun eigen solo-act.

THE BENELUX op 5 Days Off 2011
Op de derde nacht waar electrorockbands in Paradiso de dienst uit maken, volgt de redactie het debuut op 5 Days Off van de Amsterdamse formatie THE BENELUX.

Kits Zonder Blog op 5 Days Off 2011
Als tegenwicht voor het 'dansen op' en 'luisteren naar' zijn drie van de 5 Days Off ook geprogrammeerd met 'het praten over dancemuziek'. Vanuit een luie bank, met artiesten, inspirerende muziekclips en uitdagende vragen. Hoog- of laagseizoen, deze Zomergasten-variant is er bij elke geschikte gelegenheid. We volgen de hosts van Kits Zonder Blog bij de primeur op 5 Days Off.