Eerbetoon
Naast het benoemen van zijn problemen heeft Showalter een andere manier gevonden om zijn muziek een positievere lading mee te geven. Simpelweg door het volume omhoog gooien. Het openingsnummer zet de toon, en knalt meteen je speakers uit. Al bij de eerste keer luisteren valt op dat dat nummer qua sound enorm op Dinosaur Jr. lijkt. Niet gek, want J. Mascis, de gitarist van die band, speelt mee. “Het label had het nummer gehoord en ze zeiden dat het fantastisch zou zijn als hij zou meespelen. Kom op. Het zou ook fantastisch zijn als ik seks had met Cindy Crawford. Je kunt altijd dromen, maar sommige dingen gebeuren niet. De dag erna had hij zijn solo ingespeeld. Die man heeft me enorm beïnvloed, net als verschillende andere artiesten. Met dit album wil ik de muziek eren die ik mijn hele leven heb geluisterd. Dat klinkt wat flauw, maar er zijn gewoon artiesten die ervoor gezorgd hebben dat ik zelf nu muzikant ben.”
Zoals bij veel muzikanten, of mensen in het algemeen, waren de tienerjaren bepalend voor de zanger. “Ik was geen populaire jongen, ik sportte niet, had weinig vrienden en was best eenzaam. Ik snapte er ook niks van dat mensen aan het eind van highschool gingen doen alsof het verschrikkelijk was dat het voorbij was. Kom op, als dit je hoogtepunt van je leven is, wat voor ellende ga je dan wel niet krijgen. Mijn jeugd was een fase die ik door heb moeten maken, het was noodzakelijk, maar ik zou het absoluut niet over willen doen. Maar de verveling die ik doormaakte was wel belangrijk. Het is zoals Louis CK stelt over kinderen en telefoons. Zo’n telefoon leidt je vaak alleen maar af van wat je echt voelt, of van het leven dat je hebt. Je denkt altijd verbonden te zijn, en als je je kut voelt kun je altijd een video er bij pakken of iets doms op internet lezen. Maar juist de uren buiten school dat ik niks te doen had waren belangrijk voor me. Uiteindelijk ging ik maar in de kelder platen luisteren. Classic rock, new wave, punk, synthpop. Dat komt dus ook allemaal langs op de plaat."
Breakfast Club
Het afsluiter is bijna een feel good-New Order nummer, ondanks dat het weer een zware tekst bevat over het missen van liefde. “Het gaat vooral om jezelf accepteren, toegeven dat je eenzaam bent en er een oplossing voor willen vinden. Ik wilde het album hoopvol eindigen, na alles benoemd te hebben. Het is niet allemaal fucked up, er is ook iets om naar uit te kijken. Luisteraars moeten het album niet verdrietig wegleggen, maar vol hoop. Het is zoals The Breakfast Club. Je ziet de Brat Pack worstelen met volwassen worden en er achter komen dat de anderen ook mensen zijn. Iedereen is in het begin slechts een stereotype, de nerd, de stoere jongen, het mooiste meisje, de stoner. Uiteindelijk zie je dat ze allemaal dezelfde pijn kennen. Wait For Love moest als het laatste shot van die film zijn. Niet per se een happy ending, maar vuist in de lucht en Yeah! Let’s Go!”