“Met je muziek in een reclame is niet meer vies” “Met je muziek in een reclame is niet meer vies”

Massive Talent biedt win-win situatie voor beginnende bands

, Erik Zwennes

“Met je muziek in een reclame is niet meer vies”

Massive Talent biedt win-win situatie voor beginnende bands

Erik Zwennes ,

Het Amsterdamse muziekproductiebureau Massive Music gaat met een nieuwe website bands en merken aan elkaar koppelen. “Geld verdienen als muzikant is niet meer vies.”

Massive Talent biedt win-win situatie voor beginnende bands

Het Amsterdamse muziekproductiebureau Massive Music, dat voor onder meer reclames de muziek verzorgt, gaat met een nieuw concept bands en merken aan elkaar koppelen. Via de website Massive Talent wil het inspelen op de ontwikkeling dat steeds minder bands onderdak vinden bij een label en de behoefte van merken om muzikanten en muziek aan zich te binden. Het bedrijf heeft naast het commerciële doel als matchmaker de wens bandjes te helpen de aandacht op zich te vestigen.

Joep Beving van Massive Music legt uit dat het initiatief als extra service naast het eigen componeerwerk gezien moet worden. “We krijgen veel demomateriaal van componisten en bands. Nu willen we er wat meer mee doen. We gaan actief speuren en de muziek naar klanten brengen. Bands kunnen op deze manier een potentieel miljoenenpubliek bereiken. Op Myspace pak je er enkele duizenden, met een reclame in Duitsland veel meer. Voor merken is het interessant, omdat zij op deze manier een nieuwe artiest kunnen introduceren.”

“Onze rol zit hem in het ontdekken en doorspelen, het is aan grotere labels om verder de carrière van die artiest te begeleiden.” Massive Talent zegt enkel te faciliteren en het de bands niet moeilijk te maken met strikte regels. “Wij kennen veel labels en adviseren welk label bij de band zou passen.”

Muzikanten kunnen naast met aandacht ook financieel beter worden van een geslaagde koppelpoging. Beving legt uit dat de hoogte van eventuele inkomsten sterk afhangen van de grote van de campagne.  “We hebben net een campagne gedaan waarbij je rustig mag spreken van een bedrag met vier nullen. Maar dan is je muziek ook wel een half jaar lang in een heel groot land iedere dag op televisie. Mensen denken vaak dat het in de commercie om bakken geld gaat, maar de realiteit is wel iets anders. Maar het levert natuurlijk ook veel promotie op.”

“Geld verdienen als muzikant is niet meer vies. Iedere band wil zichzelf introduceren en er nog wat mee verdienen. Er zijn genoeg merken waar je als band aan gelieerd wil worden.”

Nu op 3voor12