Net als bij Gem is ook dit keer de band zelf zwijgzaam. Toch bevestigt Heineken-woordvoerster Nicole McNaughton dat Voicst de muziek levert voor een nieuwe reclamespot van het drankmerk. Vanaf september moet de commercial in meerdere landen op de televisie verschijnen. Er is nog geen nummer uitgekozen, maar het wordt zeker een bestaande song van het album 11-11, aldus McNaughton. Meer wilde ze niet vertellen. Ook de band wilde geen aanvullend commentaar geven.
Bedenker van de Heineken campagne reclamebureau TBWA wilde in eerste instantie een nummer van Kings Of Leon gebruiken. Toen dat niet haalbaar bleek, werd Voicst voorgesteld door Massive Music, een organisatie die is gespecialiseerd in muziek voor commercials. Eerder was Voicst in race voor een commercial van Coca Cola, maar werd toen niet gekozen.
Het gerucht gaat dat de bandleden ook zelf in de spot voorkomen. Opnames zouden in augustus in Spanje moeten plaatsvinden tijdens een festival. Geen van de partijen wilde dit echter bevestigen.
Met Gem en Voicst is de intrede van Nederlandse alternatieve rockmuziek overigens nog niet voorbij. Ook Peter Pan Speedrock is sinds dit weekend te zien en horen als promotor van een product. Telfort lanceerde een spot met een stukje live optreden van de band. Nadat bandmascotte Dikke Dennis eerst zijn microfoon een kopstoot geeft, duikt hij het publiek in. Clue: “Je moet je niet zomaar overal op storten.” Alsof het een gouden regel is in de reclamewereld, wide ook dit keer band en management geen commentaar geven.
Baas boven baas: Voicst wordt Heineken-leverancier
Ook Amsterdammers leveren muziek bij commercial
Geen komkommers, wel commercials. De popmuziek is er vol van deze zomer. Na Gem heeft ook Voicst beet. Grepen ze eerder nog mis bij een pitch voor een Coca Cola reclame, nu overtroefden ze Kings Of Leon bij een in september te verschijnen tv-spot voor Heineken.