Hallo fans,
Vorige week gaf ik Pete Philly ongezouten kritiek op deze pagina: “2 pijnpunten: in het Engels bedanken en aankondigen voor een Nederlands publiek slaat nergens op en eigenlijk zou Pete nog meer moeten zingen en minder moeten rappen, want: wat een stem!"
Nu mailde hij ons: "Heb je wel goed geluisterd Jaap? Ik spreek mijn publiek ALTIJD in het NEDERLANDS aan (mits het een binnenlands optreden is natuurlijk). Dit is onder andere een van de dingen waarmee ik mezelf als engelstalige hiphopartiest in dit land ondescheidt. Dit is een punt van kritiek die mij zeer raakt, omdat ik erop gebrand ben op een zo’n open mogelijke manier te communiceren met mijn publiek. Dus alsjeblieft luister nog een keer naar de show, en bedenk dan nog eens goed of dat engels of nederlands was waarmee ik het publiek aansprak. Bij voorbaat dank."
Is genoteerd Pete. Ik meende hier en daar een "yo" en "allright" gehoord te hebben, maar wie weet kwamen die van je kompaan Prequisite. Of uit de krochten van mijn brein? Excuus dus. Ook nog een excuus voor alle jonge huppelkutjes aanwezig bij The Sheer, die ik twee weken geleden beledigd schijn te hebben. "Ik vind het nogal makkelijk wanneer er in recensies flauwe opmerkingen gemaakt worden over de aanwezigheid van jong publiek" schreef vaste luisteraar D. mij. "En dat vervolgens je dan als fans en als band minder serieus wordt genomen. Terwijl je daar nu eenmaal niets aan kunt doen. Kijk, wanneer er een opmerking gemaakt wordt over het hysterisch gillen van meiden dan vind ik dat wat anders. Dan spreek je mensen aan op hun gedrag. Maar , louter commentaar hebben vanwege leeftijd ,of sexe of huidskleur of whatever,waar je niets aan kunt veranderen vind ik dom." Is ook genoteerd D. Wij zullen niet meer discrimineren. Behalve op muzikaal gebied dan natuurlijk.
Boo! (uit Zuid Afrika, en deze week opener in Club 3voor12)..vette kluif...3 aardige jongens, heel aardig zelfs, en verder...tja; een feestband! Ik moest grijnzen om hun inzet en hun ongelofelijke blijmoedigheid, en stond paf van hun muzikale vermogens. Maar mijn tenen kromden zich tegelijkertijd enigszins in de schoenen. Want wel een beetje gillende keukenmeidenska. Maar het publiek...vrat het. Dus wie ben ik om daar iets op te dingen? Juist.
Toen: Comtron oftewel Bas en Riemer. Ook actief in Bastian. Maken hele goeie funky progrock electro, en hele fraaie 12-inches. Maar hoewel Comtron het in het interview had over "iets toevoegen aan het live-aspect" bleven de verrichtingen van het tweetal toch steken in goede bedoelingen. De live-drums zaten er een paar keer naast, zodat de swing enigszins uit de funk verdween. Wel buigen wij eerbiedig voor de toetsspelende vermogens en uiterst ludieke aan- en afkondigingen via vocoder-stem van Bas Bron, die zich uitsloofde als de Amsterdamse Herbie Hancock. 150 Comtron-fans, allemaal aanwezig, genoten volop en kunnen het niet mis hebben.
Trouwens, de man scoort deze week toch maar weer mooi een Single van de Week met zijn alter ego Seymour Bits.
Tenslotte: The Little Killers. New Yorks rock 'n roll-trio. Deden niet moeilijk en bliezen er vrolijk op los. Zwak in hun schoenen staande mannen werden week van de tijdens de set stevig opstijvende tepels van de bassiste Sara. Vrouwen werden vrolijk van de bijna archaïsche gitaarsolo's van gitarist Andy, en kinderen stuiterden mee op het bonka bonka bonka-drumwerk van Kari. Goed genoeg om tevreden naar huis te gaan.
Little Killers redden Club 3VOOR12 op valreep
Boo! zorgt voor vette grijnzen en/of kromme tenen
Club 3VOOR12 trachtte gisteravond wel drie heel verschillende doelgroepen te bedienen. Of dat lukte? Lees het verslag van gastheer Jaap Boots. Die ook nog even openstaat voor kritiek van sterren en vaste luisteraars.