In Lucas is de sfeer intiem. Op het podium steeds drie verschillende singer-songwriters die om de beurt een liedje ten gehore brengen. Vooral Nederlandse acts, zoals Jasper Schalks en Judy Blank, maar ook een paar buitenlandse acts. Het publiek, gezeten op houten stoelen, luistert aandachtig naar hun zielenroerselen. Verdeeld over de dag delen zo een dozijn artiesten op harmonieuze wijze het podium met elkaar. Wanneer de gitaar van Kira Dekker, voormalig halve-finaliste van De Beste Singer-Songwriter van Nederland, ontstemd raakt, leent buurman Potman Jr. (Freek Potman) haar genereus de zijne en stemt die van haar ondertussen bij.
Bij Tilt! staat gezelligheid voorop, eerst met de stemmingsverhogende Bluegrass Beetles. De mannen doen hun naam eer aan met covers van Merle Haggard en Lefty Frizzell, waarbij de fiddle muzikaal gesproken de kers op de taart vormt. Later in de middag wordt het wat spannender. Dan treden The Royal Engineers aan. Het Utrechtste vijftal, dat binnenkort hun nieuwe album Rock ‘n’ Roll Will Never Let You Down presenteert, geeft alvast een voorproefje: inventieve rocksongs met veel variatie, zowel in de leadzang als in de ritmes. Associaties met Little Feat en Sea Level dringen zich op. The Royal Engineers laten horen wat ze in hun mars hebben en blazen het publiek daarmee bijna letterlijk van hun sokken.
Bij De Stad is het terras zeker zo belangrijk als het podium. De artiesten op het podium achter in de pijpenla, zoals The Sons of the North Country, spelen zeker zoveel als achtergrond voor de mensen buiten als die bij de bar. Het vijftal, dat alleen snaarinstrumenten bespeelt, wekken met hun meerstemmige zang op een prettig nonchalante manier oude folk en countrysongs tot leven.